Gå til innhold

Hvor mange kalorier pr dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert vært mange slike tråder her før. Men orker ikke lete gjennom 1000 tråder nå ikveld, trenger bare et lite svar.

Jeg vet ikke helt min vekt men tror den ligger rundt 70. Jeg er 173 cm høy, har en veldig stillesittnde jobb men trener 5 dager i uken, med jillian Michaels DVD i stua.

Hvor mange kalorier må jeg ha pr dag? jeg har ikke tenkt å begynne å telle kalorier, men vil bare ha et sånt ca antall slik at jeg her noe å forholde meg til iallfall. Planen er å gå ned noen kilo, ganske mange egentlig, så trenger å forbrenne flere kalorier enn jeg inntar.

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://matavisen.no/bmr.php

Regn ut din BMR først. Så trekker du fra 300-600 kalorier fra ditt daglige kaloribehov du får oppgitt her om du ønsker å gå ned i vekt (altså du skal ligge på et kaloriunderskudd), om du skal vedlikeholde vekta ligger du ca på det du får oppgitt, og skal du bygge muskler bør du ligge i overskudd.

MEN dette er en gjennomsnittsperson, du kan gjerne starte med disse tallene som utgangspunkt, pekepinn, og så må du selv se hva kroppen din fungerer best på. Noen trenger mindre kalorier, andre mer, kommer ann på fysisk aktivitet i hverdagen, forbrenning, kvilken type kalorier du får i deg mest av osv osv :)

Så her er det littprøv og feil, men du har hvertfall noen tall å gå ut ifra sånn ca :)

Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

http://matavisen.no/bmr.php

Regn ut din BMR først. Så trekker du fra 300-600 kalorier fra ditt daglige kaloribehov du får oppgitt her om du ønsker å gå ned i vekt (altså du skal ligge på et kaloriunderskudd), om du skal vedlikeholde vekta ligger du ca på det du får oppgitt, og skal du bygge muskler bør du ligge i overskudd.

MEN dette er en gjennomsnittsperson, du kan gjerne starte med disse tallene som utgangspunkt, pekepinn, og så må du selv se hva kroppen din fungerer best på. Noen trenger mindre kalorier, andre mer, kommer ann på fysisk aktivitet i hverdagen, forbrenning, kvilken type kalorier du får i deg mest av osv osv :)

Så her er det littprøv og feil, men du har hvertfall noen tall å gå ut ifra sånn ca :)

Hvor gammel er du?

Takk for svar!

Jeg prøver å bygge muskelmasse for å stramme opp, i tillegg til å trene kondisjon for å få vekk fettet.

Jeg er 25 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...