AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg lar meg veldig lett påvirke av ting jeg ser og hører rundt meg. Jeg blir så trist av hele greia at det tar fra meg all glede for tiden. Klarer ikke å tenke på annet enn å bli tynn Jeg er per i dag overvektig, men jeg ser hvilket ideal samfunnet har. Bare se på utstillingsdukkter i butikkvinduer! Alle har jo størelse 34-36 eller noe i den duren. Det er jo lagt opp til at jenter skal ha null kroppsfett. Jeg ser så mange tynne mennesker rundt meg og misunner dem. Det tar så lang tid før jeg er der. Over alt er slanking i fokus. Hvorfor må det hele tiden reklameres for nutrilett og liknende? Hvorfor må alt handle om slanking og kropp? Jeg leser bloggen til vennina mi på 60 kg som hele tiden klager over at hu er feit. Hvordan føler JEG meg da? Jeg veier MYE mer enn henne og er lavere enn henne. Bloggere, kjendiser, moteblader - overalt er det tynne mennesker. Den perioden jeg faktisk var normalvektig, var allikevel størrelse Small og Medium for smått til meg. Hvorfor må jenter se ut som små barbiedukker? Er det flere enn meg som føler det slik? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir så sliten av å fokusere på dette. Jeg vet ikke hva jeg skal spise. Når jeg hører om enkelte blogger som lever på Epler, sopp, speltlomper og Pepsi Max, så føler jeg meg som den fatassen som spiser brødskiver, drikker melk, spiser middag og bestiller dessert på restaurant. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Drit i dem. Og det har ALDRI vært sunt å leve på pepsi max, speltlomper, epler og luft. Man skal spise normalt, alt med måte. Jeg synes man skal spise litt av alt, så lenge det er et balansert kosthold så bør man spise det man har lyst til. Man må ikke spise enorme mengder heller. Gjør sm du ønsker, ikke la presset overmanne deg. 1
Lura Lotta Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Jeg føler det på akkurat samme måte , du er absolutt ikke alene :klemmer:
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Kanskje du må prøve å flytte fokuse vekk fra tynnhet og over til sunnhet. Å spise normalt sunt og i passelige mengder er bra for kroppen din og om du går en tur eller jogger så gir det kroppen din så mye mer enn å sitte alt for mye i sofaen. Men det må være lov å slappe av en kveld i stedet for å trene og det må være lov å skeie ut med dessert i ny og ne. For stress er ikke bra for kroppen din. 1
Gjest Katten. Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Slanking bare for slanking er en uting etter min mening. Mitt fokus er følgende: Jeg teller ikke kalorier, bryr meg om hvor mange porsjoner jeg spiser, men jeg spiser sunt. Dette for å få en sunn kropp, og hvordan den føles for meg som faktisk bruker den. I tillegg trener jeg, slik at jeg faktisk forbrenner det jeg eventuelt har spist for mye. Teller heller aldri hvor mye jeg har forbrent, men lytter til kroppen min. Et par måneder med dette kjøret, og kroppen har en fantastisk utvikling og psyken er på topp - uten å tenke slanking.
Honeydew Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Husk at hun bloggeren du refererte til her har anoreksi, og er rimelig åpen om at det er et helvete for henne... Men joda, det er sant at fokuset på kropp er enormt. Merker det selv blant mine venner, det snakkes utrolig mye om kalorier og trening og vekt! Endret 7. juni 2012 av Honeydew 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Husk at hun bloggeren du refererte til her har anoreksi, og er rimelig åpen om at det er et helvete for henne... Men joda, det er sant at fokuset på kropp er enormt. Merker det selv blant mine venner, det snakkes utrolig mye om kalorier og trening og vekt! Det vet jeg, men selvfølgelig blir jeg påvirket av henne når hun er tynn (i mine øyne perfekt tynn). Jeg vet at hun har anoreksi, men hun legger ofte ut om hva hun spiser, og jeg vil bli like tynn, og snapper opp livsstilen hennes.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Det vet jeg, men selvfølgelig blir jeg påvirket av henne når hun er tynn (i mine øyne perfekt tynn). Jeg vet at hun har anoreksi, men hun legger ofte ut om hva hun spiser, og jeg vil bli like tynn, og snapper opp livsstilen hennes. Da må du slutte å lese på bloggen hennes! Finn deg heller et annet sunt ideal du kan følge med på. Jeg liker godt disse som er flinke å trene styrke. Jeg har ikke lyst å få like store muskler, men de inspirerer virkelig i matveien og med pågangsmot. Fitness Nora og Kristine Weber er to av de. 1
Miah Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 En liten ting, tynne jenter har også kroppsfett. Det er ikke "null kroppsfett." Mange tynne jenter har en fettprosent på 25%, og det er farlig med for lav fettprosent. Da mister mange jenter menstruasjon, noe fitness- og bodybuildere er eksempler på. Det er også ingenting som regnes som et normalt og unormalt kosthold lenger. For noen er det helt unormalt å spise mel, sukker og ferdigmat. Det betyr ikke at de ikke spiser godt, men det tar tid å lære seg alle de forskjellige måtene å legge opp et kosthold som går i mot brødskivene man vokste opp med. Jeg er enig i at idealet som har vært en stund nå er usunt. Men det er også usunt å være overvektig. Om du vil få gjort noe med vekten din, så må du ikke tenke at du gjør det for å bli en liten pipestilk, men fordi det er SUNT for deg. Fordi det tærer på kroppen din å bære på for mange kilo. Å spise sunt er ikke å droppe å spise dessert. Det handler om å ikke spise en usunn dessert hver dag, og kanskje kutte litt ned på porsjonene. Du kan godt spise brød om du liker det, og det er ikke noe galt med melk. Melk inneholder proteiner som gir en metthetsfølelse, men å helle ned helmelk er ikke det lureste man kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #11 Skrevet 8. juni 2012 føler det samme. Tenker på mat og kroppen min hver dag! Alikevel kan jeg sitte 10 minutter etterpå å trykke i trynet på chips og tenke det at jeg er jo ikke så gale jeg. Kan ta det imorgen. Føler alle er så tynne og glade og har verden for seg. Mens jeg er bare sur og gretten og feit. Jeg hadde hatt godt av å gå ned 10 kg, men har prøvd alt for mange ganger med "idag skal jeg begynne en ny livsstil!!" at jeg er lei.. Har lagd meg en matplan som jeg skal følge. Gikk greit i går utenom to yoghurter jeg ikke burde spist, idag har jeg trøkt i tryne på chips, pizza, øl og snop fordi jeg er syk, og brukte det som en unnskyldning allerede før jeg hadde fått tenkt tanken!
Gjest fjosa Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 Cluet er å ville det nok. Ofre fråtsingen. Tror mange har et kjærlighetsforhold til usunn mat. Det blir som å slutte å røyke. Et stort savn til å begynne med, men som man fint kan leve med. Gjelder å erstatte det usunne med noe annet. Trening av noe slag er alfa og omega. Er slank, men merker fort at det begynner å legge seg på sidebeina om jeg sluntrer unna i perioder. Samme de periodene jeg trener mye, da har jeg problemer med å få spist nok for å opprettholde vekten (og jeg er ikke småspist). Matplan er nok lurt. Og IKKE ha fristelser liggende hjemme. Lykke til! Du klarer det om du vil det nok
Gjest *Maja* Skrevet 9. juni 2012 #13 Skrevet 9. juni 2012 Som andre nevner: Slutt å lese den bloggen! Fokuser på en sunn og sterk kropp, ikke på tynnhet. Husk at kroppen du har er den eneste du har. Ta vare på den og plei den. Kroppen din skal vare hele livet ditt. Om du er misfornøyd med deg selv så hjelper det ikke å se på andre mennesker og sammenligne deg med dem, for du kan aldri bli noen av dem; Du er helt unik Ta kontroll over de negative tankene og fokuser på hva som vil gjøre DEG lykkelig. Om du vil ha en flott kropp så er trening et bra sted å starte. Ikke for å bli tynnere, men for å bli i bedre form og gjøre kroppen sterkere. Med det vil du også føle deg bedre og som følge av det få bedre selvbilde og selvtillit som igjen gjør deg til et lykkeligere menneske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå