Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vet at det finnes mange tråder som dette, men jeg lager min egen likevel.

Jeg har hørt masse om at B-vitaminer hjelper til kjappere hårvekst på kroppen, men stemmer dette virkelig?

Jeg vil at håret mitt skal vokse raskere (det inkluderer hår på legger, lår, hodet og armer osv).

Hvor lenge kan jeg ta B-vitaminer som ekstra tilskudd?

Jeg tar allerede tran kapsler og multivitaminer, kan jeg kombinere dette med ekstra B-vitaminer?

Det er vel ikke skadelig å ta ekstra dose med B-vitaminer over lengre tid?

Takk!

Gjest "gjest"
Skrevet

Nei, du skyller ut det du ikke trenger via urinen. Jeg bruker det for håret mitt. Den som jeg får på apoteket og som skal bruse i vann.

AnonymBruker
Skrevet

Håret står ganske langt bak i køen for å ta til seg næring. Samme med hud og negler. Det kan få håret til å vokse seg litt lenger men det vil i alle fall gjøre det penere. Samme hvis du klipper tuppene ofte. For hva er vitsen med å ha langt hår hvis det er tørt og splittet?

Hvis du får i deg for mye vitaminer så vil du, som sagt over, tisse det ut igjen.

Gjest "gjest"
Skrevet

Så du må tilføre B-vitamin daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan altså kjøpe B vitaminer på apoteket og kombinere dette med multivitaminer og tran?

Noe annet jeg burde få i meg?

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvis det er håret du vil ha lengre, så gå for ølgjær i tillegg.

Skrevet (endret)

Du tar veldig mye vitaminer, pass på at alle er vannløselige (dvs at de skilles ut i urin hvis du får for mye). Dersom du tyller innpå med for mye fettløselige, kan du få ubehagelig forgiftning (blant annet er hårtap tegn på for mye a-vitamin!).

Endret av skandale
AnonymBruker
Skrevet

Du tar veldig mye vitaminer, pass på at alle er vannløselige (dvs at de skilles ut i urin hvis du får for mye). Dersom du tyller innpå med for mye fettløselige, kan du få ubehagelig forgiftning (blant annet er hårtap tegn på for mye a-vitamin!).

Står det på boksene / beholderene om vitaminene er vannløselige eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet

vi har vitaminer i forskjellige kategorier fettløselige og vannløselige. ALLE skal ikke være av samme type. man trenger begge deler.kansje ikke prat om noe du ikke kan så mye om.

b-vitaminer er vannløselige.

Skrevet

vi har vitaminer i forskjellige kategorier fettløselige og vannløselige. ALLE skal ikke være av samme type. man trenger begge deler.kansje ikke prat om noe du ikke kan så mye om.

b-vitaminer er vannløselige.

Jeg vet da vel at b-vitamin er vannløselig, jeg advarte mot MULTIvitaminpillene hun også tar, de er det garantert fettløselige i også. Og tar man tre trankapsler og multivitaminer hver dag, bør man iallefall sjekke om man virkelig trenger mer fettløselige vitaminer før man går hen og kjøper nye b-vitaminer (og da kanskje i multiform). Kun et tips på et forum, hissigpropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...