AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt iPad veldig, veldig billig. Men hva brukes den til? Hva kan jeg gjøre/ikke gjøre på en iPad? Jeg har allerede Mac iBook og smartphone, så jeg lurer jo på om jeg evt. kommer til å få noe nytte av iPad'en. Eller om den bare blir liggende og samle støv....
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Stikke under et skjevt bord. Håper virkelig at du får den gratis siden du helt sikkert har noe som gjør samme nytten allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Det er som en datamaskin, bare uten tastatur. Og uten cd-rom. Og uten lagringsplass. Ikke noe man egentlig trenger dersom man har en datamaskin, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Stikke under et skjevt bord. Håper virkelig at du får den gratis siden du helt sikkert har noe som gjør samme nytten allerede. TS her. Ikke gratis, men nesten. Men hvis den er så unyttig, hvorfor har så mange kjøpt Ipad? Jeg vil gjerne ha litt mer utfyllende info. Hva kan den brukes til? Hva kan den ikke brukes til?
Yme Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Vent med å kjøpe noe sånt, til de har slått sammen laptopper og nettbrett... Både Android og iOS (iOS = iPhone, iPod og iPad) er ubrukelige operativsystemer, som stort sett ikke fungerer til noe annet enn til telefonbruk, så spar pengene dine, og om du føler at du har bruk for noe sånt seinere, kan du kjøpe en laptop med en skikkelig operativsystem, som feks Windows 8... Apple kommer sikkert med noe lignende etter hvert de også, om du liker dem bedre. Edit: Jeg kløna litt her... Jeg mener at du skal vente, og kjøpe en laptop som kan plukkes fra hverandre (skjermen kan nappes av tastaturet, som på transformer-nettbrettet) og brukes som nettbrett. Windows 8 er et operativystem som fungerer både på PCer og nettbrett, noe Apple ikke har gjort enda, og feks asus lager PCer som både er laptop og nettbrett samtidig. Det er som en datamaskin, bare uten tastatur. Og uten cd-rom. Og uten lagringsplass. Ikke noe man egentlig trenger dersom man har en datamaskin, med andre ord. Også får man ikke brukt flash på den, så man kan glemme å se videosnutter og sånt på den, med mindre man bruker en separat app. TMen hvis den er så unyttig, hvorfor har så mange kjøpt Ipad? Jeg vil gjerne ha litt mer utfyllende info. Hva kan den brukes til? Hva kan den ikke brukes til? På grunn av markedsføring. Du kan bruke den til å lese bøker, eller feks nettaviser... Det er nøyaktig det samme som iPhone, bare med større skjerm. Endret 6. juni 2012 av Yme
Giacomo_P Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Det er en konsumentmaskin. Den er ikke ment til å produsere noe på. Den er lett å ta med seg, og jeg bruker min vanvittig mye. Til surfing, e-post og lesing er den helt udmerket. Filmer, Youtube, etc. fungerer helt udmerket - bare ikke i nettleseren. Det findes en rekke praktiske app'er (alt fra spill til interaktive oppslagsverk etc.), og jeg er svært fornøyd. Det går an å bruke den som lagringsplads også (selv om 64 Gb på den største modellen ikke er så veldig mye). Det er enkelt å organisere billeder og musikk. Til datasysler som ikke indebærer å produsere noe, er den helt udmerket. Jeg bruker nesten ikke laptopen min til fritidssysler lenger. Trenger man å ha et mobilt kontor, findes tekstbehandlingsprogrammer, og man kan kjøbe et tastatur som også fungerer som cover når den ikke er i bruk. Men en iPad erstatter ikke en laptop eller stasjonær maskin. Den er bare et supplement, som gjør det meste en vanlig datamaskin gjør, og som er ekstremt portabel. Jeg er særdeles fornøyd med min.
Yme Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Men en iPad erstatter ikke en laptop eller stasjonær maskin. Den er bare et supplement, som gjør det meste en vanlig datamaskin gjør, og som er ekstremt portabel Den erstatter ikke en telefone heller... Den er bare en merkelig hybrid. Det eneste jeg liker med mitt nettbrett, er at det har bedre batteri enn laptoppen, så den er litt mer bærbar. Jeg vil fortsatt si at det er best å vente på sånne som denne som da faktisk blir en iPad-dings med samme funksjoner som en laptop, siden den har et skikkelig operativsystem.
Birgitta Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Jeg syns nettbrett er et dekkende ord. E-post, FB, forum, surfing, bank, aviser. For min del alt unntatt å behandle tekst og bilder. Men på farta klarer jeg meg med telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå