AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg er ikke helt sikker på om dette blir riktig plassering, men here it goes. Når jeg står helt nærme speilet, så legger jeg merke til at jeg har en slags gul / orange farge mellom tennene (jeg har brukt regulering, så tennene står tett i tett). Kan dette skjules ved tannbleking, eller er det noen andre måter jeg kan bli kvitt denne misfaringen på? Har planer om å ta tannbleking uansett, så håper dette fjerner denne misfargingen. Men i framtiden, er det flittig bruk av tanntråd som forhindrer dette? Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Del Skrevet 6. juni 2012 Høres ut som det er en eller annen form for tannstein eller "kaffemisfarging" du har. Det du må gjøre er å dra til en tannlege eller tannpleier og få en skikkelig rens, da kan som regel slikt fjernes ganske greit. Du bør ikke bleke før du har renset opp det der.. Og ja, det som trengs er god munnhygiene inkludert tanntråd for å forhindre at det kommer tilbake. Du klarer ikke å fjerne det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Del Skrevet 6. juni 2012 Høres ut som det er en eller annen form for tannstein eller "kaffemisfarging" du har. Det du må gjøre er å dra til en tannlege eller tannpleier og få en skikkelig rens, da kan som regel slikt fjernes ganske greit. Du bør ikke bleke før du har renset opp det der.. Og ja, det som trengs er god munnhygiene inkludert tanntråd for å forhindre at det kommer tilbake. Du klarer ikke å fjerne det selv. Jeg drikker ikke kaffe, så det er nok tannstein. Du har helt 100% rett i at jeg ikke får det ut selv. Jeg har prøvd å pusse tennene grundig og bruke tanntråd, men den orange fargen går ikke vekk. Skal bestille time til offentlig tannlege i morgen. Jeg bruker nesten aldri tanntråd (har nesten aldri brukt det), men jeg forstår nå at jeg må begynne med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Del Skrevet 6. juni 2012 Med "kaffemisfarging" tenker jeg ikke nødvendigvis på kaffe, selv om det er en god bidragsyter for de som drikker mye ;-) Men det er mye som kan gi misfarginger: vin, te, cola, frukt/bær/, egentlig alt med syre og/eller sterk farge. Husk at det er forskjell på å fjerne litt tannstein og å rense tennene skikkerlig (mer generelt), men begge deler kan selvfølgelig gjøres hos offentlig tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Del Skrevet 6. juni 2012 Mange tannleger tilbyr såkalt saltblåsing av tennene (vann med saltkorn e.l. som blir spylt mot tennene), og det fjerner en del misfarginger. Gå til tannpleier og få gjort en grundig rens. Etterpå kan du vedlikeholde med god tannhygiene inkludert tanntråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Del Skrevet 7. juni 2012 Tilbyr offentlige helsetjenester også dette, eller er det private tannleger dere går til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Del Skrevet 7. juni 2012 Det som AB #5 skriver om fikk jeg gjort hos en tannpleier på et privat tannlegesenter. Veldig fornøyd med resultatet! Tror ikke alle tannleger har slikt utstyr - det heter Air Flow og er vel et registrert varemerke og sikkert dyrt Men alle tannleger skal ha mulighet til å polere tennene med pimpstein eller lignende, og det fungerer sikkert på samme måte? Selv har jeg aldri gjort det, så jeg vet ikke hvordan det er. Du kan jo spørre de offentlige om de har Air Flow da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå