Gå til innhold

har dere bestemt dere????

tone

Anbefalte innlegg

tenkte vi kunne alle skrive hvilke solosanger i kirken vi har endt opp med, for de som skal ha slikt innlegg. det har vært så mange forslag tidl.,og det kan være kjekt å se hva dere har bestemt dere for. vi skal ha to sanger, på vår liste er det fire, så vi må eliminere vekk to.

Her er våre:

"gje meg handa di ven"

"mitt hjerte er ditt"

amazing graze

Bjørn Eidsvåg "alt du vil ha"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Vi skal også ha "Gje meg handa di, ven", jeg håper å få ha denne i stedet for en av salmene. Noen som har gjort det samme? Vet ikke om vi får gjennomslag for dette av presten???

I tillegg skal vi ha "Mitt hjerte er ditt" og "Bridge over troubled water" som solosang. Er ikke sikker på salmene ennå... Har heldigvis god tid foreløpig!

Fabia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Tone!

Ser at du skal ha Bjørn Eidsvågs Alt du vil ha som solosang. Jeg er selv glad i Bjørn Eidsvåg, men vet du egentlig at sangen handler om forkjølede barn? Siste linjene går; Du har det så fælt eg har lyst te' å brøla, det e feigt at ungar kan bli så forkjøla. Vurderer selv en av hans sanger i kirken, men det blir ikke denne. Men for all del - er du glad i sangen - bruk den!

Hilsen Juni (i aller beste mening!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni: Jeg er også glad i Bjørn Eidsvåg. Hvilken sang er det du tenker på å bruke?

Jeg tenker på 'One hand, one heart' (helst i norsk versjon) og 'Groovy kind of love' (Genesis, vet ikke om den passer i kirken, men det er liksom en av VÅRE sanger..), 'Vi vandra saman' (Halvdan Sivertsen), 'No one like you' (Sarah Brightman)

Er 'Mitt hjerte alltid vanker' en salme?

Håper mange andre legger ut sine forslag icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo først få klarsignal fra presten om det er ok med de sangene vi har valgt. Men vi ønsker en solosang og det er "hvis du vil ha mæ" av Halvdan Sivertsen. Presen sa til meg at de gjerne vil se gjennom teksten for å se om det er en passende sang til å ha i bryllup. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VALA: "Mitt hjerte alltid vanker" er en julesang..og står under "jul" i salmebøkene. La ut et innlegg her på KG for en stund siden om den sangen om den kunne brukes i bryllup, og fikk vel egentlig som svar at "den bør vel egentlig ikke brukes". Sangen syntes jeg er kjempe fin, og ikke minst folketonen...men en gjør vel som en vil så lenge presten godkjenner det. En kan vel spørre presten hva han/hun syntes om denne sangen i et bryllup.

Sussi

[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-02-27 22:43 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-02-27 22:44 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bruke "så gla i dæ" med Åge Alexandersen, og "Noe mer" med Jonas Fjeld. Synes og når vi deler alt med Jonas Fjeld passer fint i et bryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å avspore debatten helt,men Juni: "Alt du vil ha" handler IKKE om forkjølede barn!!

Referer til refrenget:

"hvis eg ber på mine kner,

hvis eg love deg solskinn og strålande ver,

hvis eg gjer deg alt du vil ha,

vil du då bli glad,vil du då bli glad"

Denne er frisk og fin med en humoristisk undertone og kan etter mitt hode helt klart brukes under vielsen

(også i beste mening..)Begonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror nok at "Alt du vil ha" er om barn og forkjølelse ja.. Har selv barn, og refrenget passer godt til et sykt og sutrende barn - som man vil gjøre alt for.....

Men dersom man gjør om siste linjen, blir sangen perfekt for din kjære også!

icon_smile.gif Atilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se at så mange like Bjørn Eidsvåg.

jeg og min kommende mann er store fan, og jeg kan de fleste sangene. og siste linjen har jeg lagt merke til og den må forandres. jeg synes ikke det vil bli feil å gjøre om når det er snakk om å forandre tre linjer i hele sangen. for refrenget passer perfekt.

siste linjen har vi tenkt litt på slik:

me har det så bra eg har lyst til å brøla,

(siste setn. husker jeg ikke har ikke teksten her.)

syns dere det er greit må litt omskrivning???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sanger som "er" begravelsessanger er vel for min del ikke det rette spørsmålet. Heller hva en forbinder med de ulike sangene.

Eks. Amazing Grace er en negro spiritual, sunget av slaver i begynnelsen, men spredte seg så over hele verden, og blir brukt i alle sammenhenger.

Her i Norge blir den engelske versjonen av og til brukt i begravelser, men også like mye i andre sammenhenger.

Grunnen til at den ofte blir brukt i begravelser er kanskje de siste versene (Eks. When we've been there (himmelen) ten thousand years...osv...)

Det finnes også flere norske oversettelser og nyskrivninger (O, nåde stor).

For min egen del gir denne sangen perspektiv på livet med min kommende mann som en livslang forpliktelse.

Håper det gir frimodighet til å bruke denne også i bryllup eller andre sammenhenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kommende mann er Liverpool fan og de av dere som er det/ har bedre halvdeler som er det har sikkert hørt " You`ll never walk alone" Synes selv dette er en nydelig sang. Tror dere at denne kunne ha "passet inn i kirken" Vet at min kjære hadde satt stor pris på det...noen kommentarer?

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazing Grace er ingen begravelses sang...

Selv skal vi ha den som inngangsmarsj i vårt bryllup - forøvrig spilt på sekkepiper.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Liverpool-sangen (som for øvrig opprinnelig absolutt ikke er skrevet for fotballklubben så langt jeg vet...) blir sunget av en del kirkekor. Far spiller den nemlig HØYT (i alle fall etter hans begrep) på stereoen hjemme...(la oss lage innlegg med flest mulig innskutte setninger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elma: Som utgangsmarsj skal vi bruke Maries Wedding også på sekkepiper... Vi får vel ett litt skotsk inspirert dag tenker jeg...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker ennå. Vi har klart å bli enige om en solistsang, men sliter litt med nr 2. Har bestemt oss for Ave Maria (latinsk versjon), men som nr to kan det bli en av fölgende alternativer: Amazing Graze, Bridge over troubled water, From this moment on, What a wonderful world, eller kanskje noe heeeelt annet?!? Forslag til fine engelske sanger mottas med takk!

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...