Alaïne Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer Man registrerer måltider og kaloriinntak, den delen er grei. En "ticker" viser hvor mye man har igjen av dagsbehovet før kalorigrensen. Men så registrerer man også aktiviteter, og dette trekkes fra igjen slik at man etter man registrerer trening, har man flere kalorier å gå på. Registrerer jeg en f eks joggetur på 15 min, sier den at jeg forbrenner 106 kcal. Det jeg lurer på da, er om de tar høyde for det jeg ville forbrent ved vanlig stillesitting vs aktiviteten. For man forbrenner jo noe av å sitte stille og. Blir det mindre forbrenning fra aktiviteten enn det som beregnes, siden jeg ville forbrent noe av det uansett? Noen som skjønte spørsmålet?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Når du registrerer deg får du valg om du er sittestillende/aktiv/superaktiv og da baker de inn disse sittestillende timene inn i kalorimengden du får "tildelt"
Alaïne Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2012 Okå.. troor det gav mening! takk noe mer spekulasjoner enn å enkelt og greit registrere trening og mat får jeg bare legge fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå