AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har begynt med jogging igjen og har et lite problem. Jeg blir dårlig i magen underveis i økten. Det skjer også når jeg bare går en lang tur. Får aldri trent like godt som jeg vil siden jeg må gå en god del pga magesmerter. Noen ganger er det bare luft, andre ganger er det diare. Prøver å la det gå to timer fra siste måltid til treningen. Har begynt å spise mer grovt, type ryvita-knekkebrødene, men jeg vet ikke om det har noe å si.. Bruker også samme type løpetights som før så det bør ikke være den som strammer (ok, har lagt på meg et par kilo...) Noen som har noen forbyggende tips?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Prøv å gå på do før du trener. Hvis du spiser noenlunde det samme hver dag så prøv å kutt ut en og en ting. Kanskje det er en spesiell matvare som du ikke bør kombinere med trening. Men du er sikker på det ikke er sting i siden du har?
Siggen! Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Hei, TS! Jeg vet det er mange som sliter med magen under løping. http://aktivtrening.com/spor-oss/spor-om-helse/hjelp-jeg-far-diare-av-a-lope Kan den linken hjelpe noe? Kjenner du igjen noe av det du spiser/drikker der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå