Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente som blir 3 år i september. Hun er 106 cm høy og 15 kg.

Hun følger kurven sin fint.

Jeg har ikke sett noen på hennes alder og på hennes høyde.

Hva synes dere er hun for høy i forhold til alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke nøyaktig peiling på hva som er normal høyde, men vil tro hun er høyere enn gjennomsnittet. Har en fetter på syv og han er akkurat 120, han har normal høyde i forhold til de andre barna. Var selv ganske høy som barn og er i dag 178 cm høy. Har ikke noe å si om man er høy :)

AnonymBruker
Skrevet

ingen andre?

AnonymBruker
Skrevet

ingen andre som har barn i samme alder og vil dele høyden med meg?

AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun følger sin egen kurve så burde vel alt være i skjønneste orden.

Jeg vet at klær i str 4 år er 104, å såkalt normal str for 3 åringer er 98. Men hvorfor henge seg oppi det.

Din datter er høyere enn "normalen" men det vil enten jevne seg ut med årene, å blir hun ekstremt mye høyere enn hva som er normalt, vil vel legen følge med å gjøre tiltak deretter.

Det som kan være dumt ved høye/store barn, er at omverdenen gjerne tror de er eldre å behandler de deretter og har høyere krav/ forventninger til de enn alderen tilsier.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun følger sin egen kurve så burde vel alt være i skjønneste orden.

Jeg vet at klær i str 4 år er 104, å såkalt normal str for 3 åringer er 98. Men hvorfor henge seg oppi det.

Din datter er høyere enn "normalen" men det vil enten jevne seg ut med årene, å blir hun ekstremt mye høyere enn hva som er normalt, vil vel legen følge med å gjøre tiltak deretter.

Det som kan være dumt ved høye/store barn, er at omverdenen gjerne tror de er eldre å behandler de deretter og har høyere krav/ forventninger til de enn alderen tilsier.

Skrevet

Så lenge hun følger seg selv, så er hun vel bare lang ;)

Datteren min fyller 7 i november og er 113 cm og 18 kilo. Hun er av de minste!

Jeg jobber i barnehage, og der er det ei som skal begynne på skolen i august som bruker 9-10 år i klær.... Hun er kjempelang....

Variasjon er fint ;)

Jeg husker ikke hvor lang datteren min var da hun var straks tre, men garantert mye lavere enn din ;)

• Liker 1
Skrevet

Hun er nok høyere enn mange andre på sin alder. Gutten min på 3 år er mye lavere, men han er liten for alderen. Han er ca 88 cm. Variasjonen er jo stor, noen mennesker er lave og noen er høye.

AnonymBruker
Skrevet

ingen andre?

Anonym poster: 7d30d6e32a7e5529e615b0768821bf21

AnonymBruker
Skrevet

ingen andre?

Har det noe å si da? Hva er det egentlig du vil vite?

Anonym poster: 29aef9d053e312b20c52c7aab011cefc

Skrevet

Jenta mi fylte akkurat 4, og hun er 101 cm. I barnehagen er jentene jamstore, men i nabolaget er hun lavest av 4-åringsjentene.

Skrevet

Har ikke målt snuppa mi, men hun er 4 år og bruker 104 klær. Jenta di er høy for alderen, dog vokser de jo i rykk og napp. Ring helsestasjonen om du er bekymret :)

Skrevet

Hun er høy for alderen ja, 97 percentilen for en 3-åring er 103 cm. Dvs at 97% av alle 3-åringer er lavere enn 103 cm. Du kan se den her.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Hun er nok høy for alderen ja. Gutten min er litt liten, han er 93 cm, og veier 12 kg. Han blir 3 i juli.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en datter som er tre men bli 4 snart og hun er 107cm. Hun har alltid vært høyere enn gjennomsnittet, så de fleste tror hun er eldre enn de på gjevnalder.

Men så har hun også veldig høye foreldre med høy familie. Jeg er en av de lavester på 175cm. Og faren er 2m. Jenter i min familie er mest over 180

Anonym poster: 37c6aaf34645ed68e9ab6a87025af3e8

Skrevet

Jeg har en gutt på to år som bruker 98104 i klær. Han er på høyde med 3åringene i bhg.

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Skrevet

Min blir 4 i november og er 98 cm. Hun er av de lave i bhg såvidt jeg har sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...