Gå til innhold

Å takke for en gratulasjon?

Takker du for en gratulasjon?  

1 stemme

1. 1. Takker du for en gratulasjon?

• Ja, det er klart!
      28
    • Det kommer an på.
      3
    • Nei, hvorfor skulle jeg det?
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det var helt normalt å takke når noen gratulerte, f.eks med dagen. I det siste har mange av min bekjente hatt fødselsdag, og hele tre av dem har ikke svart når jeg har sent "Gratulerer med dagen" sms til dem. Kan jo nevne at alle tre er gutter. Av de andre som har hatt fødselsdag har jeg fått et takk tilbake. Er det bare jeg som er rar når jeg blir overraska over at folk ikke svarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke rar. Selvfølgelig ville jeg takket for gratulasjonen, selv om jeg ville fortrukket en gratulasjon pr telefonsamtale istedet for en SMS, i allefall hvis det var nære venner/familie.

Jennifer

Skrevet

Ja, jeg takker selvsagt og synes det er uhøflig å ikke takke.

Skrevet

Jeg takker for mail og selvfølgelig hvis noen ringer, takker ikke alle som sender på sms rett og slett fordi det fort blir dyrt (har så vanvittig mange venner :sjarmor: ) og fordi det er kjedelig å sende meldinger.

Skrevet

Det er faktisk vanlig folkeskikk å takke når noen viser en den oppmerksomheten å gratulere en.

Skrevet

Da mangler jeg vanlig folkeskikk da..

Gjest Fighter
Skrevet
Jeg trodde det var helt normalt å takke når noen gratulerte' date=' f.eks med dagen. I det siste har mange av min bekjente hatt fødselsdag, og hele tre av dem har ikke svart når jeg har sent "Gratulerer med dagen" sms til dem. Kan jo nevne at alle tre er gutter. Av de andre som har hatt fødselsdag har jeg fått et takk tilbake. Er det bare jeg som er rar når jeg blir overraska over at folk ikke svarer?[/quote']

Jeg pleier å takke, men det er ikke alltid jeg takker på sms. Det kommer an på hvem det er fra. Hvis det likevel er noen jeg treffer snart så bruker jeg ikke penger på å takke, men er det deriomot noen jeg treffer sjelden ville jeg takk.

Det har ikke med at jeg ikke setter pris på oppmerksomheten eller at jeg vi være uhøflig, MEN på bursdager får man ofte MANGE meldinger og det blir dyrt å svare alle. Jag svarer alle, men ikke nødvendigvis på sms.

Skrevet
Da mangler jeg vanlig folkeskikk da..

Du gjør visst det på dette punktet.

Argumentet "kjedelig" å sende sms blir litt for dumt, syns det er uhøflig å ikke si takk til en gratulasjon jeg.

Om man sender en gratulasjon og mottaker ikke gidder å bry seg med å takke engang, da spørs det om jeg hadde gidda å sendt tilsvarende melding neste år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør dere dersom dere får gratulasjonskort i posten da? Eller er det ingen som får det lenger....?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hvis jeg ikke takker med en gang takker jeg neste gang jeg treffer vedkommende.

Skrevet

Du gjør visst det på dette punktet.

Argumentet "kjedelig" å sende sms blir litt for dumt, syns det er uhøflig å ikke si takk til en gratulasjon jeg.

Om man sender en gratulasjon og mottaker ikke gidder å bry seg med å takke engang, da spørs det om jeg hadde gidda å sendt tilsvarende melding neste år.

Jeg takker, men ikke på SMS, takker neste gang jeg møter vedkommende. Kan jo være det som har skjedd med trådstarter også.

Skrevet

Jeg takker, men ikke på SMS, takker neste gang jeg møter vedkommende. Kan jo være det som har skjedd med trådstarter også.

Da er det jo greit.

Gjest GreenSky
Skrevet

*tenke, tenke* Joda, jeg takker alltid for gratulasjoner, selv på sms. Selv om jeg ikke forventer at jeg får takk tilbake hvis jeg gratulerer noen over sms. Det er forskjell på sms og å sende et kort, f.eks, synes jeg.

Skrevet

Kan det være at menn har andre tanker om dette enn kvinner? Alle tre jeg ikke fikk svar hos var menn.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg takker alltid, og har alltid fått takk tilbake når jeg har gratulert.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg har sikkert glemt det mange ganger - ikke for å være slem, men fordi jeg har "tenkt å gjøre det etterpå", men så var det så mye annet å gjøre, også...

Glemte jeg det. :sjarmor:

Skrevet

Jeg takker alltid, uansett om det er èn bursdagsmelding eller ørti jule/nyttårshilsner, uansett om det er sms eller mail eller annet.

Jeg synes det er vanlig høflighet å svare på en hilsen, selv om det "bare" er en sms. Det er jo en annen person som tenker på deg og som uttrykker at det tenker på deg i en spesiell situasjon.

Skal jeg derimot møte vedkommende senere den dagen, så KAN det hende jeg venter med å takke til da, kommer an på hvem det er.

Gjest Katarine
Skrevet

Jeg takker bestandig for gratulasjoner, og svarer på godnattmeldinger og lignende. Trodde ikke det var mer enn vanlig høflighet.

Skrevet

Svarer på sms så fort jeg kan.

Hender jeg glemmer å svare straks, men om jeg får bursdagshilnser eller andre gratulasjoner, så gjør jeg det så fort jeg kan.

Synes det er en uting å ikke svare på sms uansett jeg. Med mindre det er en sånn "kjedebrev sms-greie med koz og clem og nuzz" som alle de 50 nærmeste får :ler:

Det blir jo penger av å svare på sms, men det er da ikke nødvendig å sende 100 pr dag heller.

Synes det er verdt det jeg :)

Skrevet
...og hele tre av dem har ikke svart når jeg har sent "Gratulerer med dagen" sms til dem. Kan jo nevne at alle tre er gutter.

Det kan vel kanskje ha noe med at det er gutter å gjøre? Min erfaring er at de ikke sender så mye sms som jenter/damer. Kanskje de tenker "Hyggelig å få sms!" og ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...