Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret flere ganger i uken, årsaken til dette er det er fordi jeg har begynt å trene 4-5 ganger i uken, og dermed vasker håret etter trening. Jeg er en av dem som svetter veldig mye under en treningsøkt og håret blir derfor i nesten alle tilfellene veldig svett og vått. Og i tillegg kjennes det ut som om jeg har salt(?) i det når jeg er ferdig å trene. (litt vanskelig å forklare).

Men så er det alle disse rådene, man skal ikke vaske håret for ofte osv.

Så hvor ofte vasker du, som trener flere ganger i uken håret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å 'time' hårvasken til de dagene jeg trener, annenhver dag. Men hender det blir hver dag også...

Gjest badeand1
Skrevet

Da jeg trente vaska jeg håret to ganger i uka. Svetter ikke så mye i håret. Så hvertfall ikke sånn ut. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å vaske håret kun med vann og bruke tørrshampoo eller noe. Vasker det 3-4-5 ganger i uken, men jeg klarer ikke å la være dusje uten å vaske det..

Skrevet

1-2 ganger i uka. Prøver å gå 4 dager mellom hver gang, men kan også dusje hver 3. eller 5. dag :-)

Gjest kittycat
Skrevet

Vasker annenhver dag og prøver selv å time treningen etter hårvask :P Om det ikke blir veldig fett om det går tre dager (blir litt fett) føler jeg i det minste det er skittent om vi har hatt gym på skolen og sånn. Hver dag er ikke bra. Som dere kanskje har hørt ødelegger det et eller annet i hodebunnen slik at talg ikke produseres naturlig. Men det er vertfall helt sant. Om jeg mellom vanlig vaskerutine vil freshe håret mitt tar jeg en god kur eller balsam :)

Skjønner du vil vaske håret når du trener, men du trenger nødvendigvis ikke ta to runder med shampo, balsam kan holde for å ikke slite det ut. I mellomtiden kan du bruke tørrshampo og frisyren som unngår å bli mest klebete og fett er vel sånn dott ;)

Hvis jeg var deg ville jeg bare etter trening hatt i kuren lenge og dropept shampoen som liksom er rensemiddelet i en dusj. Det er shampoen som sliter.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har vekslet mellom å bruke babyshampoo og min vanlige shampoo (glow og TIGI), men kanskje jeg kan begynne å bruke balsam annen hver gang? Eller bare skylle det godt i vannet uten å bruke såpe?

Jeg vil gjerne ta vare på håret mitt og ikke fullstendig ødelegge talg produksjonen i hodebunnen, men samtidig så svetter jeg utrolig mye og da blir håret mitt mildt sagt udelikat :sjenert:

Skrevet

Jeg vasker mitt hver dag,¨blir så utrolig fort fett.

Hvet jeg ikke bør gjøre det,men greier ikke å gå med fett hår. :sjenert:

Skrevet

Trener 5 dager i uka, vasker grundig 2 ganger i uka ellers skyller jeg godt gjennom med vann hver dag etter trening. Svetter ikke mye i håret.

Skrevet

Vasker håret mitt hver dag uansett jeg.. Håret er umulig å jobbe med etter soving, så da må det vaskes.

• Liker 1
Gjest Borghild
Skrevet

1-2 ganger i uka. Prøver å gå 4 dager mellom hver gang, men kan også dusje hver 3. eller 5. dag :-)

Ikke for å være frekk, men hvordan klarer du å la det gå 5 dager mellom hver dusj? Jeg MÅ dusje hver dag og vasker håret stort sett hver dag. Hender det går en dag jeg ikke vasker det, men aldri mer. Håret blir ikke fett, men jeg føler meg ekkel om det er uvasket.

Skrevet

Jeg trener ikke, så vasker håret ca 3-4 ganger i uka. Før var det hver dag, men har trappet ned for ikke å slite det ut.

Håret mitt blir ikke fett, samtidig som det ikke lukter vondt.

Skrevet

Annenhver til hver tredje dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Annenhver til hver tredje dag. Det er ingen vits i å nivaske håret hver dag.

Skrevet

Jeg vasker håret 2 ganger i uka, dvs. ca. hver 3.dag, men jeg trener ikke og håret mitt blir heller ikke fort fett. Bruker tørrshampoo siste dagen før vask for å få litt volum.

Skrevet

Vasker vel håret mitt 3 ganger i uka og prøver å få trent de fleste dagene.

Skyller røttene med vann etter trening da, og bruker tørrshampoo om det blir fett.

Skrevet

Jeg har stort, tykt hår, trener 5-6 ganger i uka og vasker håret hver 5. dag. Før vasket jeg håret annenhver dag, og følte håret mitt var fett hele tiden. Nå er ikke håret mitt fett den femte dagen engang.

Får masse komplimenter for håret mitt hele tiden. :)

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg vasker håret 2 ganger i uka, og jeg trener 4-5 ganger i uka. Etter jeg har trent skyller jeg det bare i vann...

Skrevet

Vasker håret hver dag. Sikkert ikke nødvendig, men liker den friske følelsen :)

Skrevet

Vasker det ca annenhver dag. Kommer litt an på når jeg trener osv. Men minst to ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...