Invicta Skrevet 11. juni 2012 #41 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er god til noe og dårlig til noe, f.eks er jeg skikkelig dårlig til å lukeparkere, men jeg er kjapp i oppfattelsen. Jeg kan ikke rygge med henger, men jeg slipper stressa folk forbi når jeg kjører så jeg ikke skaper farlige situasjoner og jeg er nøye med plassering og tegn. Jeg blir stresset av å kjøre i store byer og alene på fremmede steder, men beholder roen i akutte situasjoner (har i alle fall gjort det til nå). Totalt sett ser jeg ikke på meg selv som en god sjåfør, men ikke den verste, heller.
Fanta Exotic Skrevet 11. juni 2012 #42 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Jeg har ikke lappen, men er godt i gang med øvelseskjøring og kjøretimer. Jeg er god noen ganger og kjører smertefritt, mens andre ganger er ikke hodet mitt med, og jeg glemmer å se på skilt, bruke blinklys osv. :gjeiper: Hvis det er lenge siden jeg har kjørt, så husker jeg ikke hvilken pedal som er hva. Edit: Unødvendige skrivefeil. Endret 11. juni 2012 av Fanta Exotic
Compaq Skrevet 11. juni 2012 #43 Skrevet 11. juni 2012 Jeg vil ikke skryte på meg at jeg er en spesielt god sjåfør, men jeg har bare hatt lappen i rundt et halvt år så det er kanskje ikke så rart. Jeg tar unødige risker av og til, samt at jeg er litt dårlig på å lese trafikkbildet, men det kommer seg litt for hver dag!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #44 Skrevet 11. juni 2012 Usikker, nei, jeg kjører med selvtillit, og anser meg selv som en dyktig sjåfør Har kjørt autostrada (tyskland) og autopina (italia) mange ganger, 5 -9 felts rundkjøringer i Roma, Paris, Barcelona osv, kjørt England fra topp til tå. Kjekt å kjøre bil Hva autopina er, vet jeg ikke, men autostrada er motorveiene i Italia, ikke Tyskland hvor det forøvrig heter autobahn. 1
Arlea Skrevet 11. juni 2012 #45 Skrevet 11. juni 2012 Jeg føler at jeg er en helt OK sjåfør. Jeg er behagelig å sitte på med (viktig for meg, da jeg blir bilsyk av å sitte på med folk som gasser/bremser hele tiden), og føler at jeg har grei kontroll på bil og trafikk. Det eneste jeg mangler er mer trening i å kjøre i større byer. Har aldri vært i Oslo/Bergen/Stavanger eller for den saks skyld andre Europeiske storbyer med bilen. Jeg bor jo i en "stor" by (i alle fall på norgesskalaen) og kommer meg fint frem der, men det er vel mest fordi jeg bor der og var allerede godt kjent før jeg kjøpte meg bil.
louise1 Skrevet 11. juni 2012 #46 Skrevet 11. juni 2012 Syns jeg er helt grei på å kjøre bil, jeg. Kan gå litt fort i svingene når jeg kjører alene, blir fort utålmodig Er noe helt annet når det er folk som sitter på, kjører så pent jeg kan. Blinker alltid i god tid før kryss, lite bråbrems, flink på å lukeparkere (husker på opplæringen så øvde vi -aldri- på lukeparkering, litt artig å tenke på at jeg faktisk kan det helt greit). Tok meg selv i å være vanvittig dårlig på å gire når jeg tar en forbikjøring her om dagen Er så konsentrert om veien og det foran meg, at det går fort i glemmeboka at jeg faktisk kjører manuell, ikke automat!
Violen Skrevet 11. juni 2012 #47 Skrevet 11. juni 2012 Tror ikke jeg er så verst som sjåfør.. Har hatt lappen i snart 10 år, og aldri hatt uhell og kjører nesten hver dag. Har noen svakheter: - lukeparkering - lese skilter mens jeg kjører, hater derfor å kjøre på fremmede steder alene - blir stresset når jeg kjører på ukjente steder i Oslo sentrum hvis det er mye trafikk
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #48 Skrevet 11. juni 2012 Jeg kjører veldig defensivt. Holder som regel fartsgrensa og slipper gjerne folk foran meg. Jeg stresser sjeldent og velger ofte å ligge bak enn å kjøre forbi. Veldig snill mot de som har en L bakpå bilen sin. Litt pingle, men fant ut at jeg var tøffere enn jeg trodde da jeg startet med øvelseskjøring med en som ikke har lappe. Jeg føler meg usikker på Oslotrafikken og særlig nå som jeg er helt ute av trening. Liker ikke veldig med fart og synes det holder med 110 i Sverige. Kjører heller til den andre kanten av landet enn i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #49 Skrevet 13. juni 2012 Jeg er en meget habil bilfører, vil jeg si. Jeg har hatt førerkort i 37 år, kjørt på all slags føre, på alle slags veier, på landsbygda, i byer, med forskjellige typer biler, dog ikke lastebil. Da må man vel dessuten ha utvidet førerkort. Jeg har ikke tunnelskrekk. Det er ikke spesielt morsomt å få motorstopp i rushtiden i Oslo sentrum, må jeg innrømme, men det er en erfaring. Jeg hadde en bil som jeg måtte justere pedalene ytterst nøyaktig på, forat motoren ikke skulle kveles foran rødt lys for eksempel. Anonym poster: e621e8363d6535cc55e4c7d3245b24ee
sauen87 Skrevet 14. juni 2012 #50 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Føler at jeg kjører ganske greit. Kjører mye i jobben, men da er det de samme gatene om og om igjen. Kan disse veldig godt da=P Liker ikke å kjøre på steder jeg ikke er kjent, eller i Bergen sentrum. Kommer meg fint frem der jeg trenger, skal vi andre steder kjører mannen. Kjører heller ikke til hytta, fordi det er bratt, smalt og glatt - rett opp på fjellet! Ellers er jeg svært lovlydig og følger alle trafikkregler Endret 14. juni 2012 av sauen87
Envy Skrevet 14. juni 2012 #51 Skrevet 14. juni 2012 Jeg er en aggressiv jævel bak rattet, murstein i foten Prøver å være obs på det, men så fort jeg setter meg bak et ratt blir jeg automatisk småsint 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #52 Skrevet 14. juni 2012 Jeg hater trafikken. Er over middels interessert i biler, men takler ikke å kjøre. Blir livredd, rett og slett fordi man vet aldri om når ulykker skal skje. Mangler bare teorien og oppkjøringa, og dette har jeg vel drøyet i snart 2 år.... Kommer vel aldri til å ta steget videre heller Anonym poster: 77203dc47ce6c1de7f199cd8c1b41a3c
Gjest Nyyx Skrevet 19. juni 2012 #53 Skrevet 19. juni 2012 Jeg blir veldig aggresiv tror jeg.. Ikke så veldig bra, og jeg tror noen mennesker er litt redd for å kjøre med meg ...
Auroressa Skrevet 20. juni 2012 #54 Skrevet 20. juni 2012 Kjører veldig bra på e6 og generelt "hovedveier" , når det kommer til småveier og bykjøring blir jeg mer stresset. Men nå er jeg i øvelseskjøring prosessen. Men går bedre for hver gang jeg kjører , og min mor har sagt jeg kjører som en drøm. Er det noe jeg IKKE kan så er det lukeparkering. Men nå har ikke jeg fått øvd meg så mye på det heller.. Hehe!
Gjest cybergirl Skrevet 21. juni 2012 #55 Skrevet 21. juni 2012 Det verste jeg vet er unge gutter i rånebiler som klistrer seg inntil bilen min bak fordi de tror de kommer raskere fram da. Jeg er flink til å kjøre bil, og holder alltid fartsgrensen fordi det er mange kontroller, og jeg elsker å kjøre forbi og vinke til de som har blitt stoppet. Slemme meg?.. Har hatt 1 uhell, og det var når jeg såg på en liten flue i frontruten istedenfor på veien. Hadde heldigvis lav fart og bilen ble bare litt oppskrapt når jeg kjørte i noe.
-Jiinxs- Skrevet 21. juni 2012 #56 Skrevet 21. juni 2012 Hvordan er dine kjøreferdigheter? Noe du prøver å unngå i trafikken? Noe som gjør deg usikker? Jeg er den bæste sjåføren i hele verden, når jeg kommer så bør du bare pent og pyntelig blinke deg inn til siden og la meg komme forbi. Veien ble mer eller mindre laget kun for at jeg skulle komme meg raskest fram til min destinasjon. Eller, så er jeg en rolig sjåfør, som ikke prøver å skape noen farlige situasjoner og slipper biler foran meg når de kommer inn fra en sidegate. Jeg banner og steiker kanskje litt når jeg kjører. Men da er jeg alene i bilen og jeg gjør ikke noe mer ut av meg enn å snakke høyt til meg selv =)
Gjest hedgepig Skrevet 21. juni 2012 #57 Skrevet 21. juni 2012 Jeg elsker å kjøre bil! Innbiller meg at jeg er litt god også Har masse kjøreerfaring og har kjørt skadefritt i... (*teller på fingrene) 17 år.
Linn&co Skrevet 2. juli 2012 #58 Skrevet 2. juli 2012 (endret) Jeg føler at jeg er relativt flink å kjøre bil Elsker å kjøre bil også. men jeg har en tendens til å kjøre liiiittegrann for fort og jeg blir så sinnsykt irritert på de som kjører langt under fartsgrensen... Har hatt et uhell da jeg totalvrakte den første bilen min. men ellers enn det har ting gått greit.. Endret 2. juli 2012 av Linn&co
Gjest Cevita Skrevet 4. juli 2012 #59 Skrevet 4. juli 2012 Jeg føler at jeg er veldig hensynsfull som sjåfør, og at jeg gjør veien til et greit sted å være for andre bilister. Da tenker jeg på at jeg gir tydelige tegn, legger meg riktig, har en jevn fart, er ingen sinke hverken igjennom kryss eller ellers (for jeg veit selv hvor irriterende det er når jeg ikke kommer meg inn i en rundkjøring fordi andre ikke tar seg bryet med å blinke ut f.eks). Men helt trygg føler jeg meg ikke. Bakkestart er ikke noe problem, og heller ikke kjøring på glatt føre men jeg føler meg absolutt ikke trygg på lukeparkering og heller ikke trange parkeringshus og parkeringsplasser. Når det er sagt så har jeg verken skadet min egen bil eller noen andre biler (med unntak av at eksosanlegget datt av, men det var strengt tatt ikke min feil, og et par alvorlige steinspruter i frontruta). Men siden jeg er så hensynsfull som jeg er så prøver jeg å unngå de tingene jeg ikke føler meg trygg på, slik at andre bilister skal slippe å irritere seg :gjeiper:
Auroressa Skrevet 5. juli 2012 #60 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Det blir bedre for hver gang jeg setter meg bak rattet! Blitt mye tryggere på meg selv, kjører målrettet, flinkere til og lese skilt. Men må lære meg og ikke slippe inn trafikanter når jeg kjører på forkjørsveg, der er jeg nok litt "snill". Ryggingen min kommer seg, selv om jeg foretrekker og kjøre inn med snuten først. Gir tegn i god tid før jeg foretar handlinger, og viser andre tidlig at jeg skal bremse ned. Men må øve meg litt mer på bykjøring, det er skummelt det! Endret 5. juli 2012 av Auroressa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå