Gå til innhold

Hvordan er du til å kjøre BIL?

Anbefalte innlegg

Gjest zebra:)
Skrevet

Hvordan er dine kjøreferdigheter? Noe du prøver å unngå i trafikken? Noe som gjør deg usikker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker, nei, jeg kjører med selvtillit, og anser meg selv som en dyktig sjåfør :)

Har kjørt autostrada (tyskland) og autopina (italia) mange ganger, 5 -9 felts rundkjøringer i Roma, Paris, Barcelona osv, kjørt England fra topp til tå. Kjekt å kjøre bil :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser meg som en dreven sjåfør, og føler meg trygg i trafikken.

Fikk førerkortet i 1990, og har nok i snitt kjørt 40-50.000 kilometer i året og da rundt 1 million kilometer totalt. Sommer som vinter, langtur på motorvei eller kort tur i tett bytrafikk, ingen problemer. Aldri hatt noen uhell langs veien som jeg har hatt skyld i.

Skrevet

rygger vogntog i snøhelvete midt på natta. alt går.

god drivstofføkonomi og lite skader.

Skrevet

Anser meg selv som flink til å kjøre bil:p Jeg er våken, har oversikt og er alltid på vakt for "farer". Kan vel kjøre litt vel fort av og til på landeveien, men det er fordi jeg er så utålmodig..

Det jeg ikke liker i trafikken er bykjøring med masse trafikklys og valg av filer. Og bakkestart(ruser som bare det for er livredd for å kvele bilen).

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører mye mer om sommeren, for jeg har en bil som ikke er sikker nok til at jeg skal føle meg sikker på glatt føre.

Jeg er en god sjåfør, følger trafikkreglene og liker å kjøre :)

Skrevet

jeg har bare hatt lappen i ca et år, men føler selv jeg er flink til å kjøre bil. følger reglene. eneste jeg ikke liker er rushen, fordi jeg blir så utålmodig, men tar ikke unødvendige sjanser fordet.

jeg stoler ikke på noen andre i trafikken, og tar ingen sjanser :P

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg føler meg ikke som.noen god sjåfør...:-( Føler meg usikker og er redd for å kvele bilen, spesielt hvis jeg står i kø i en oppoverbakke..er ellers en apekatt når det gjelder rygging,- jeg ser bakiver i speilene en gang,deretter rygger jeg og håper på det beste:O

er også redd for å plutselig kræasje med vogntog

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører daglig i Oslo, og har også kjørt flere steder i utlandet, blant annet Roma og Berlin. Jeg har aldri vært redd for å kjøre i en gitt situasjon, det er bare å roe ned litt så takler man det meste. Jeg vet akkurat hvor jeg har bilen, har ingen problemer med rygging, lukeparkering og elendig føre. Jeg har aldri kræsjet. Så mener selv jeg er en ganske brukbar sjåfør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en lite flink sjåfør når det gjelder motorvei og Oslotrafikken.

Har kjørt Norge rundt og det har funket fint.

Går nok under kategorien en defensiv sjåfør. Legger meg ofte ut til siden for å slippe andre fram. Lovlydig til tusen så kjører så fort jeg har lov til.

• Liker 2
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg kjører rolig i trafikken og blir ikke irritert for så mye, føler jeg har tapt om jeg gidder å irritere meg. Slipper gjerne andre forbi. Liker å kjøre i tett trafikkerte gater, og føler meg OK trygg i bilen. :-D

Utenom det synes jeg det er skummelt å kjøre når det er isete og glatt føre, og lukeparkerer aldri. :-)

Er ikke det sånn at 9 av 10 ser på seg selv som over snittet god sjåfør? :fnise:

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Jeg har hatt lappen i ett år, men har kun kjørt siden januar. Anser meg selv som en veldig dårlig sjåfør. Kjører litt hit og dit på min side av veien, spesielt når jeg skal skru på vifte, ta opp/ned vinduet osv. Er også veldig redd for å kjøre midt på veien, og har fått kommentarer på at jeg pleier å holde meg langt mot grøfta. :fnise:

Er ikke glad å kjøre i byer, og liker ikke å kjøre til parkeringsplasser jeg vet pleier å være fulle. Heldigvis er det samboeren min som pleier å kjøre når vi skal noen steder sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Er pissnervøs for å kjøre bil! Har hatt lappen i 7 år, men har ikke bil selv så har bare kjørt i ferier stort sett. Gruer meg til høsten når jeg mest sannsynlig må kjøre litt i en ukjent by i jobbsammenheng :tristbla:

Skrevet

Jeg kjører som en DRØM!

...hver gang jeg drømmer at jeg kjører bil, for jeg har ikke lappen. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tut og kjør, hvis det er noe i veien så flytter det seg, sikkert. :reise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt lappen så veldig lenge og har heller ikke vært utfor min første ulykke. Jeg er ikke så veldig flink til å rygge og har lite greie på fartsgrenser, både det å være over og under fartsgrensen. Kan plutselig ta meg selv i å kjøre 90 km/t i en 80-sone, til og med mer fordi jeg "glemmer" meg. Prøver så godt jeg kan å avvenne meg dette, så klart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flink til å kjøre rett frem, og helt ok når det kommer til svinger. Er også veldig flink til å blinke. Er møkkadårlig på forbikjøringer (gjør det ca aldri), parkering (<3 parkeringssensor <3), smale veier og rygging. I tillegg har jeg en uforklarlig angst for å kjøre i bilens høyeste gir.

Skrevet

Hehe, jeg kjører fint egentlig :) Men jeg kan altså ikke parkere. Og jeg eier overhodet ikke noen som helst indikasjon på størrelsen på bilen ;)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Direkte elendig, og har derfor valgt å ikke ta lappen. Jeg er en reell fare for omgivelsene, og det er det ikke verdt.

AnonymBruker
Skrevet

Anser meg selv som flink til å kjøre bil

+

Det jeg ikke liker i trafikken er bykjøring med masse trafikklys og valg av filer. Og bakkestart(ruser som bare det for er livredd for å kvele bilen).

=

Does not compute

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...