AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Hei. Nettopp skaffet meg Basiron (kvisekrem), men etter å ha lest litt rundt på nettet er jeg litt redd for den. Den etser tydeligvis huden og gjør den veldig rød. Men spørsmålet mitt er da, skal man bruke den i hele fjeset eller kun på kvisene?
rastløs_89 Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Du skal bruke den overalt der du pleier å få kviser, ikke bare på enkeltkviser. Den funker best hvis du sliter med overflatisk akne som danner hvite nupper. Funker dårlig på hudormer og dype kuler under huden. Basiron er først og fremst antibakteriell, så den gjør ikke særlig mye annet enn å drepe kvisebakteriene. Den forhindrer ikke talgpropper. Brukte den selv over en lengre periode. Fikk ikke mindre kviser, men endte opp med å bleke alle håndklær, sengetøy, topper og til og med det brune håret mitt - så vær forsiktig! Den bleker tekstiler og hår like effektivt som klorin! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Du burde ikke bruke den i det hele tatt. Den fjerner kvisene dine en liten stund. Men du får skikkelig tørr hud av den. Den tørker ut huden din rett og slett. Og det som skjer da er at huden din begynner å produsere enda mere talg og kviseproblemet ditt vil bli verre ettehvert. Til slutt så slutter produktet å virke og kvisene kommer tilbake med dobbelt styrke. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Man kan bli lettere rød, flasse litt og ha varmefølelse i huden i starten når du bruker basiron. Men dette er et relativt uskyldig kvisemiddel, som blir solgt reseptfritt på apoteket. Jeg har brukt basiron selv, og aldri merket noe til bivirkninger. Har heller ikke hatt noen særlig effekt, men det er en annen sak. Den skal kun brukes på problemområder, og vaskes av igjen etter en stund de første gangene du bruker kremen. Du bør lese pakningsvedlegget, eller sjekke felleskatalogen. der står det du trenger å vite. 1
Sugerøret Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Her var det mye å bli skremt av. Jeg har brukt kremen i flere år.Kun på kvisene ikke over alt nei Ikke kladd mye på,jeg bruker en Q-tips og dytter litt krem på kvisa.Ikke mye. Pass på at kremen tørker inn før du legger deg,da den kan gi misfarging på tekstiler. Har veldig sensitiv hud og bruker ikke masker,renseprodukter og lignendes etter råd fra hudlege. Men jeg har aldri blitt rød pga denne kremen. Om du ikke har gjort det alt,kom deg til en hudlege og få råd om hva du burde bruke på din hud.Vi har forskjellige hudtyper,noen kan bruke masse oljer,kremer,renseprodukter osv uten problemer. Har perioral dermatitt og skal styre minst mulig med huden.Det har hjulpet meg enormt. Men så har jeg hormonproblemer som gir kviser.
Chocoholic Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 hmm...min erfaring med basiron og min tilværelse med akne - en liten gjennomgang, prøv å ikke kjede vettet av deg. Hopp over et avsnitt om du kun vil ha resultatet. Jeg begynte å få kviser som 15-åring - kun en eller to, ikke noe stort. Plutselig bikket jeg 16 og da kom det som bare det - cystisk akne, vanlige kviser, sorte prikker, hvite prikker... All faenskap det går an å ha, og jeg håpte at dette skulle gå over av seg selv. Etter to år var huden min helt ødelagt, og det var kviser på kviser, arr på arr - samtidig var det ikke like ille som flere andre som sliter av akne. Jeg spurte min mor om jeg kunne få behandling for dette, helst laser som skulle være smertefritt, men hun sa at jeg ikke trengte det, og det kun var for de som hadde veldig fæl hud. Jaja, tenkte jeg, kanskje jeg er heldig da? Men nei. Gikk så til helsesøster og ville få tabletter på dette fordi ei venninne hadde; fikk samme beskjeden: huden min var ikke fæl nok. Gikk deretter til fastlegen for å få hva som helst, og fikk atter en gang beskjeden om at jeg ikke kvalifiserte fordi behandling var kun for de som hadde et alvorlig problem. Nå synes jeg at hva som er et alvorlig problem avhenger av personen. Hvis vedkommende ikke bryr seg, så er det vel ikke et problem? Min hud var stygg nok til å knuse alt av selvfølelse til den grad at jeg kunne la være med å gå på skolen fordi jeg følte meg så stygg og trodde oppriktig at mine medelever ville le og gjøre narr av meg, men den var ikke stygg nok til å få behandling. Og så gjorde jeg da noe dumt, og det er først nå at basironen kommer inn: Jeg hørte at dette hjalp, og jeg sprang ut og kjøpte. Sto på pakken at denne skulle ligge på huden i 20 minutter og så vaskes av. Men jeg var så desperat og ønsket så inderlig at huden skulle se noenlunde ut med sminke på avslutningsfesten for 3. vgs, at jeg sov med dette greiene på over hele ansiktet, hver natt i 2-3 uker før festen. Huden ble veldig rød og veldig tørr der jeg brukte den (over alt), og huden var veldig sår - sprakk, fikk sår i ansiktet +++. Altså, huden ble faktisk glatt - hadde jo selvsagt arr, men alt av faktiske kviser forsvant. For å kompensere for fukttap så pøste jeg på med fuktighetskrem, påført 3-4 ganger daglig, og det hjalp noe veldig, men huden var fremdeles sår. De siste dagene før sluttet jeg med basiron for å la huden komme seg litt. Til gjengjeld ble jeg så overfølsom for dette greiene at jeg ikke en gang nå flere år senere kan komme borti det uten å blusse opp i rødhet, varme og irritasjon, og lukten gjør at jeg faktisk kan bli svimmel og få pustevansker. Så ja, det her er da min historie med basiron. Jeg vil ikke skremme deg, men heller si at følg brukanvisning og pøs på med fuktighetskrem så skal det nok gå bra, men LES BRUKSANVISNING og avslutt bruk om vanlig irritasjon oppstår (rødhet, varme og tørrhet er helt vanlig - hvis det plager deg veldig, bruk den annenhver dag i stedet). Ikke bli desperat etter resultater NÅ, det lønner seg aldri i lengden. Beklager spammingen av tråden, men det var viktig for meg å få dette ut fordi det er noe jeg har tenkt på i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå