Gå til innhold

kjerringråd til meg

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har de største munnsårene noen gang og trenger noen skikkelig kjerringråd... nå har jeg prøvd det meste synes jeg, hentet all slags lkrem i fra apotek,smørt med vaseline tannkrem osv... nå trenger jeg et skikklig kjerringråd!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

feil forum ja. men kunne jo ha svart da- jeg har hørt som du nevnet at tannkrem er smart.. men også alovera kanskje..

Skrevet

Det kan jo tenkes at det tar litt tid før du får svar da :wink:

Du kan jo ta en titt her:

HER

HER

HER eller

HER

Gjest Anonymous
Skrevet

heihei... englepus, det var ikke meg som skrev det siste innlegget da:) bare for å løse opp i det... takk takk for svar

Gjest Anonymous
Skrevet

Bergamott har et spesielt slektsskap med munnen og halsen og brukes tradisjonelt mot sår hals, munnsår og dårlig ånde.

Tetre er en stimulerende og styrkende olje som først og fremst brukes på grunn av sine bakteriehemmende egenskaper. Det er også påvist at den har virusbekjempende og soppdrepende egenskaper. Tetreolje er effektiv mot forkjølelsessår og andre typer herpes.

Salvie gir et utmerket munnvann ved tannkjøttbetennelse, vikende eller blødende tannkjøtt og munnsår.

- da kan du jo f.eks. gå på Vita og kjøpe tetre-olje, og bruke den direkte på munnsåret! Det er den eneste av disse tre eteriske oljene som er trygg å bruke ufortynnet.

Skrevet
- da kan du jo f.eks. gå på Vita og kjøpe tetre-olje' date=' og bruke den direkte på munnsåret! Det er den eneste av disse tre eteriske oljene som er trygg å bruke ufortynnet.[/quote']

Siden tetre-olje er svært farlig i små mengder (å drikke altså, noen måtte selvsagt prøve :roll: ) er det dessverre ikke lenger lov å selge i Norge, kun som tilsetning i shampo o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan smøre på brullidin krem.

Ellers kan du prøve Aloe Vera eller sinksalve.

Skrevet
jeg har de største munnsårene noen gang og trenger noen skikkelig kjerringråd... nå har jeg prøvd det meste synes jeg' date=' hentet all slags lkrem i fra apotek,smørt med vaseline tannkrem osv... nå trenger jeg et skikklig kjerringråd!![/quote']

Har du prøvd zink eller skrives det sink.. Ja, ja det er ivertfall en salve en veninne brukte på sine munnsår :D

Skrevet
jeg har de største munnsårene noen gang og trenger noen skikkelig kjerringråd... nå har jeg prøvd det meste synes jeg' date=' hentet all slags lkrem i fra apotek,smørt med vaseline tannkrem osv... nå trenger jeg et skikklig kjerringråd!![/quote']

Kjøp Myrratinktur på apoteket, stikk hull på blemmene med en desinfisert nål, vask med Klorhexidin, smør på Myrratinkturen (det svir!) og en desifiserende sårsalve på toppen.

Gjenta minst to ganger om dagen. Da blir sårene borte raskere. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...