AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Kan man ha fryste kyllingvinger rett i ovnen? Hvor mye og hvor lenge i så fall?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Ja, men de blir lett litt tørre. Usikker på steketid. Står det ikke noe om det på pakken? Det pleier stå noe om tilberedningstid fra fossen tilstand. Et alternativ er å pakke dem godt i plast og la dem ligge en stund i kaldt (ikke varmt!) vann. Da tiner de overraskende fort. Eller aller best, la dem tine i kjøleskapet over natten, men iom at du spør antar jeg du ikke har tid til dette
Minya Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Jeg pleier å legge dem på bakepapir på stekeplate rett fra fryseren jeg. Krydrer dem først med det jeg måtte føle for. Sett dem inn i kald ovn, skru på 200 grader vanlig steke (ikke varmluft) og sett klokka på 40-60 minutter (steketiden varierer noe voldsomt fra ovn til ovn. Den gamle ovnen min trengte 55 minutter, den jeg har nå trenger bare 40-45. Synes de blir fine da jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå