Gå til innhold

Alle bruders mareritt...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Opplevde på fredag mitt største mareritt.

Skulle hente brudekjolen min og var spendt som bare det.

Så jeg sier mitt kundenummer til ekspeditøren i butikken,og hun går på lageret for å lete.

Og to andre leter...

De finner ikke kjolen min....

Det er bare helt utrolig.Fikk beskjed om å ringe på mandag ( i dag) og snakke med innehaveren av butikken.

Men,nei kjolen er og blir borte.

Så ringte hun nå og fortalte at de har bestillt feil kjole.

Så min vil komme 1-2 uken i august.

Jeg gifter meg 31.august.

Så sier hun da" er du rolig nå eller"???

NEI,DET ER JEG IKKE!!!!!!!!!!!!

Har dere opplevd noe lignende??

Ønsker å være anonym akkurat nå.

Hilsen fortvilet brud....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe liknende, men måtte bare vise min sympati med deg! Det høres forferdelig ut...

Jeg håper at den butikken du har kjøpt kjolen i har garantert at den skal bli ferdig tilpasset etc til bryllupet ditt?

Det går helt sikkert bra!! Lykke til! 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Slapp av det går helt fint. Hvis kjolen kommer 1. uken i august har du 3 uker å få den tilpasset på. Siden det er de som har rotet, må de sørge for å ha tid til å justere den for deg så fort den kommer. Kanskje du skulle reservere en annen kjole som reserve i tilfelle den ikke kommer?

Skrevet

Bare litt nysgjerrig... Hvor har du bestilt kjolen (hvis du ikke vil si hvilken butikk, kan du bare oppgi by eller landsdel - jeg har nemlig også problemer, og det kunne jo vært interessant å vite om det var samme butikken...)? 1212[ Dette Innlegg er endret av: Charmie den 2002-05-27 18:48 ]

Skrevet

Jeg hadde svettet litt hvis det var meg, men det går aller helst bra.

Lykke til icon_smile.gif

Gjest svenskbrud
Skrevet

Till "fortvilet brud..."(du som startade denna tråd)

Usch vad tråkigt, jag skulle strypa damen bakom disk om det varit jag! kjempesinna.gif Nä, men ialla fall skulle jag ha exploderat och skällt ut butiksägaren med råge!

Lycka till!

samtidigt vill jag även säga:

HA! Ertappad!!! mvh "Ankan på BT" icon_eek.gif 12

Skrevet

Ja, jeg opplevde det samme, bare at min kjole ikke kom før 2 dager før bryllupet. Kjolen måtte sys litt inn her og der så svigemor måtte hente kjolen dagen etterpå, altå fredag. Dette ble gjort på ettermiddagen, så kl 20.00 på kvelden ba jeg s mor om å ta opp kjolen for å se på den. Selv var jeg reist til mine foreldre for å overnatte der. Og svigemor fikk ikke opp glidlåsen til kjoleposen pga sløret hadde satt seg fast.

Og jeg måtte instruere henne over telefonen om at hun bare måtte dra det hun kunne. Jeg var jo helt sikker på at det hun trodde var sløret var vel bevart i posen jeg hadde med meg. Jeg endte opp med å ringe privat til noen av de ansatt i butikken for å få de til å hjelpe til. Kjolen i Oslo, butikken i OSlo og jeg i Drammen. Så ba jeg svigemor forsøke det hun klarte å gi blanke i om det hun trodde var sløret, men som jeg ikke trodde var sløret ble ødelagt. Og til slutt fikk hun det opp. Og da fant jeg ut at DET VAR SLØRET. For å gjøre en lang historie kort, det gikk bra, men det var litt hektisk aktivitet en periode.

Nå er jeg faktisk glad for at jeg lar ting gå som det kommer, det meste er forutbestemt. Så jeg var nokså rolig, men ikke helt. Og jeg var MYE forbannet på Brudekjolen i Oslo. Tenk noe så talentløst!

Gjest svenskbrud
Skrevet

Nu har jag letat och letat på BT(bröllopstorget) men kan inte hitta det inlägg som jag trodde jag sett där.

Kan det vara så att jag redan varit här och läst detta inlägg, men blivit så van att läsa norska att jag inte lade märke till att det inte var svenska? Krångligt? Jo,tack det tycker jag med.

Anonym, har du lagt in detta meddelande på svenska i BT? Om inte så ber jag om ursäkt för det är absolut inte kul att uppleva en sådan här sak som du blivit utsatt för...12

Gjest Anonymous
Skrevet

Charmie, det er i oslo (brudekjolen)

Jeg reiste bort i går etter jobb,og det viste seg at de faktisk har klart å bestille feil kjole.. det er helt utrolig at de ikke dobbelsjekker bestillingene sine.

Jeg hadde med meg min meget irriterte samboer. Og han ble enig med innehaveren om at vi skulle få en skriftlig garanti på at kjolen kommer på avtalt dato,også fikk vi et bra prisavslag.Men det skulle bare mangle. Så nå kommer da min drømmekjole i slutten på juli!!

Så,som dere sa,det ordnwer seg!!

Tusen takk for all støtte alle sammen!!!

Koz:o)

Skrevet

I og med at kjolen skal justeres ville jeg krevd å få det uten kostnader med det samme kjolen kommer. Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Oobs - her kommer jeg, visst.... Nå fikk jeg ordenlig vondt i magen!! Har nemlig funnet - og bestilt drømmekjolen akkurat på Brudekjolen i Oslo og har hatt en ekkel følelse av at de er litt rotete og ikke så veldig proffe... Og når jeg hører om dette..! Er det flere som har hatt liknende opplevelser med denne butikken?12

Gjest *Perser*
Skrevet

så godt at det ordnet seg til slutt! synes at dere har oppført dere skikkelig rolig og sakelig med denne saken icon_smile.gif forsetter dere slik så får dere det fint resten av livet icon_smile.gif

lykke til fram til bryllupet og selvfølgelig etter icon_smile.gif

klem:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Trine G ikke vær bekymret,jeg tror ikke de pleier å rote slik..

Jeg anbefaler deg bare å følge opp.ring gjerne ofte å sjekk at alt er i orden.

Skulle jo egentlig ikke være nødvendig da...

Lykke til alle sammen:o)

Skrevet

Jeg har en litt annen negativ erfaring med Brudekjolen i Oslo. Jeg var der for noen mnd siden for å kjøpe sko. Jeg prøvde et fint par i butikken, og så gikk damen bak på lageret for å hente nye i min størrelse. Jeg fikk god service og glad og fornøyd dro jeg derfra med helt nye sko (trodde jeg).

Jeg bor i Tønsberg og besøkte søsteren min som bor i Oslo. Da jeg kom hjem til søsteren min tok jeg opp skoene og så at på den ene var det to stygge flekker og en liten rift i stoffet. Det syntes ikke kjempe godt men til 950kr ville jeg ha feilfrie sko.

Jeg måtte hjem til Tønsberg, men søsteren min fikk dratt tilbake og krevde nye sko. Disse måtte de bestille. Ca. 4 uker senere kommer søsteren min og henter skoene. Disse var helt fine, men damen i butikken presterte å si til søsteren min at jeg måtte være mer forsiktig denne gangen, så det ikke skjedde igjen!! Makan! Det var jo ikke min feil at skoene jeg fikk var "ødelagte" fra starten av.

Ja ja, fikk jo fine sko tilslutt da. icon_smile.gif12

Skrevet

Huff, det var det jeg tenkte meg... Jeg har også en fryktelig dårlig magefølelse for min kjole!... Etter å ha ødelagt den som kom (da de skulle rette opp en feil på den), venter jeg nå på den nye (ville egentlig hevet kjøpet, men forbrukerrådet mente leverandøren burde få en sjanse til å rette opp feilen). På lørdag var jeg der og de sa at den nye hadde kommet, men de kunne ikke finne den... Etter å ha lett litt, "kom de på" at "bekreftet levert 21. mai" betyr at den kommer en uke senere - høres ikke det litt rart ut??

Huff, beklager å skremme deg som startet tråden, men moralen fra dine, mine og flere andres erfaringer er at de må følges NØYE opp!!

Lykke til, og fortell hvordan det går!

Gjest Anonymous
Skrevet

HEI!

Ta det helt med ro du....

Jeg skall gifte meg på lørdag, altså om 4 dager.

Moren min syr kjolen min, og den er enda ikke ferdig!!

Hilsen mia.

Skrevet

Jeg har også dårlige erfaringer med Brudekjolen.

Jeg valgte en todelt Pronoviaskjole der, betalte depositum og møtte forventningsfull opp for å prøve kjolen da den kom.

Da jeg tok på kjolen syntes jeg det var noe som ikke stemte, og ganske riktig var skjørtet annerledes i et mye "billigere" stoff.

Sa selvsagt i fra, først nektet de og sa at det var dette jeg hadde bestilt. Forloveren min gikk da og lette frem "prøvekjolen" på stativet. Da "skjønte" de ingen ting.. men kom liksom plutselig på at dette var et såkalt standard skjørt til flere av Pronoviasmodellene.

Selvsagt bare vis-vas, modellene har da forskjellige skjørt. Min kjole var i silkecrepe, det skjørtet de gav meg var i noe glatt, billig noe og i en annen fargenyanse.

Jeg gjorde det klinkende klart at de værsågod fikk skaffe det skjørtet jeg hadde bestilt og skulle betale for ellers ville jeg heve kjøpet.

Damen hadde da snudd og var elskverdigheten selv. Bare så synd at hun skyldte på en av kollegaene sine (en eldre dame) "som er sååå rotete og gjør så mye rart".

Selv hadde jeg en ekkel følelse av å bli lurt, at de prøvde seg på en fast en.

Brudekjolen bør skjerpe seg, hører stadig om misfornøyde kunder.

Moralen må være at om man handler der bør man passe på som en smed!

Skrevet

Jeg bare henger meg på her jeg !

Jeg har særs dårlig erfaring med Brudekjolen i Oslo.

Vær på vakt. Spør i detalj om alt, gjerne flere ganger. Ring og få bekreftet at kjolen/produktet ditt er kommet. Få navnet på din ekspeditør og benytt kun denne. Blir mye rot ellers.

Stå på krava og vær sikker på at alle avtaler er klare for begge parter.

Til så mange penger som man benytter på utstyr så MÅ man kunne forvente gode varer, god service og TIL tiden !

mvh frustrert Blomst !

Skrevet

Er det noen som har dårlig erfaring fra herreavd. på Brudekjolen? Samboeren min skal leie klærne sine der og begynner å bli litt nervøs for at det kan skje noe galt...12

• 3 uker senere...
Skrevet

Begynner å tro at det kanskje ordner seg hos Brudekjolen for min del (PUH!!!). Siden sist har jeg ringt dem og fått skriftlig bekreftelse på når "den nye" kjolen skulle komme. Basert på det skrev jeg brev hvor jeg truet med å heve kjøpet.

I dag kom kjolen, den så helt fin ut (må gjøre noen justeringer, og jeg er fremdeles spent på hvordan det går...), og de var riktig så "hjelpsomme" der... Men, moralen er at de må følges opp, og det er nok lurt å få all dokumentasjon skriftlig!

Hvordan har det gått med deg som startet tråden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...