Flammy Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Dere som har peiling, hva ville dere anbefalt til meg som trener hjemme? Jogging/rask gange eller aerobic? Jeg har vært ute å jogget/rask gange flere ganger i uker, men har nå fått meg et skikkelig gnagsår på hælen, så måtte snu i går. Så da satte jeg på musikk i stua og kjørte en aerobicøkt hjemme, + styrketrening. Dette syntes jeg var mye morsommere, så jeg gjorde det samme i dag, og kjenner at dette kunne jeg tenke meg å fortsette med. Men hva anbefales?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Gjør begge deler! Variasjon er jo nøkkelen til treningsglede. Jeg veksler på å jogge, svømme, sykle, hoppe tau, se på yoga-youtubevideoer, danse i stua, rockering, gå tur i oppoverbakker osv. Gjør det du føler for.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Sjansen for at du fortsetter å trene øker drastisk om du gjør noe du faktisk synes er morsomt. Indre motivasjon, at du gjør noe fordi du faktisk synes det er gøy, er mye lettere å opprettholde enn ytre motivasjon (at du gjør noe fordi du føler du "må", fordi du synes du "bør", at ANDRE sier du "må" eller "bør"), osv. Om du liker aerobic, så fortsett med det. Men er det noe i veien for å gjøre begge deler? Variasjon er en fin ting. Om solen skinner og fuglene synger har du gjerne lyst til å være ute i stedet for å hoppe omkring i stuen. Da kan du jo fint løpe (noe du kan gjøre i skogen og på fjellet, man må ikke være asfaltrotte), om du føler for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå