AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Del Skrevet 6. juni 2012 Lurer på å kjøpe en kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Vaskemaskinen har 6 kg kapasitet, mens tørketrommelen har bare 3 kg kapasitet? Er dette nok til å få tørket et dobbelt sengesett, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 6. juni 2012 #2 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Hvilket merke er den maskina med så liten tørkekapasitet? Edit; lese spørsmålet før man svarer? Skal sjekke tørkekapasiteten på vår maskin, så skal jeg svare igjen;) *Svelger en stor kamel, etter å ha oppdaget at vår Aeg tørker bare 3 kg. Vi fyller maskina, og tørker etterpå uten å ta ut noe for å redusere vekten. Ergo har vi for stor vekt i maskinen... Det hender nok at det er restfuktighet i sengeklærne når vi tømmer maskinen, men da rister vi og henger det opp en stund. Da blir det glattere også Endret 6. juni 2012 av Best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 7. juni 2012 #3 Del Skrevet 7. juni 2012 Vektkapasiteten til tørketromler gjelder vel tørt tøy? Dvs at hvis sengetøyet veier mindre enn 3 kg når det er tørt, så går det bra. Det er i hvert fall sånn jeg har skjønt bruksanvisningen til min tørketrommel (Miele). Den har for øvrig fungert fint i to år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tokidoki Skrevet 7. juni 2012 #4 Del Skrevet 7. juni 2012 I bruksanvisningen til min vaskemaskin står det at et sengesett (minus laken) veier cirka en kilo tørt. Da blir vel dobbelt sengesett med laken rundt tre kilo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 7. juni 2012 #5 Del Skrevet 7. juni 2012 Marikke har helt rett. Vaske- og tørkekapasitet er tørt tøy. Grunnen til at tørkekapasiteten er mindre er at trommelen ikke er stor nok til å håndtere mer, det blir for lite luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå