AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Har en kjellerstue som ble laget for ca 15 år siden, med furupanel på veggene. Vi vil nå modernisere den litt, men uten å bytte ut furupanelet. Noen tips (gjerne bilder) til hva som blir fint? Har en del gamle møbler, antikke radioer og slik, så altfor "sterilt" og moderne bør det ikke være.
Rødvinspiken Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg ville ihvertfall startet med å male veggene (og evt taket). Du må først male med et strøk sperregrunn, så to strøk i valgt fage. Sperregrunn gjør at du slipper å bruke kvistlakk. Forøvrig må du også passe på at malingen du bruker kan benyttes på panel. Lady Sense kan du ihvertfall bruke. Jeg ville valgt en lys farge som står til møblene.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 male tror jeg hadde gjort mye. å dra på brukt butikker å kjøpe en del stilige saker der.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Start med å male. Skikkelig drittjobb, men det letter mye med kvistlakk i grunningen. Velg en lys nøytral farge. Når rommet er ferdigmalt så tar du det derfra. Med malt panel så vil det aldri bli sterilt og moderne. Samtidig så står dere rimelig fritt med tanke på innredning når en lys farge er på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå