AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Er det noe å grue seg for? Vi skal i gang med vårt første forsøk nå om noen uker. Du skjønner, for et år siden tok jeg utvidet kreftprøve der nede i forbindelse med en konisering. Og det er noe av det værste jeg noen gang har opplevd. Jeg tror det er den som gjør at jeg grurer meg. Jeg vet jo at det ikke vil være noe ting i forhold til å føde, men for en eller annen grunn gruer jeg meg ikke til det. Kanskje fordi det er mer naturlig. Håper at dere ikke skremmer meg =p
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg synes det var grusomt vondt, men eggstokkene mine er vanskelig å komme til for de "gjemmer" seg litt. Men be om mer morfin om det er veldig vondt. Heldigvis så er det fort overstått, men man kan være ganske så øm i magen i dagene etterpå.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Jeg synes det var grusomt vondt, men eggstokkene mine er vanskelig å komme til for de "gjemmer" seg litt. Men be om mer morfin om det er veldig vondt. Heldigvis så er det fort overstått, men man kan være ganske så øm i magen i dagene etterpå. Er det vondt i det de går inn? Da har man vel lokalbedøvelse? eller er det vondt etterpå?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Er det vondt i det de går inn? Da har man vel lokalbedøvelse? eller er det vondt etterpå? Ved første forsøk fikk jeg kun lokalbedøvelse og det var ufattelig vondt! lokalbedøvelsen var lite verdt. Jeg gråt, hylte og klarte ikke å ligge stille. Andre og tredje gang fikk jeg lokalbedøvelse og morfin (et annet sykehus) og da var det mye bedre siden jeg da var neddopet på morfin. Kjente fortsatt stikkene og syntes det var vondt, men det var overkommelig. Etterpå har det hos meg kjent ut som jeg har fått juling i magen og jeg har blødd 2 av 3 ganger. Flere land legger kvinnen i en lett narkose under egguttak.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 TS her: Kanke si jeg gruer meg noe mindre nå nei.. skulle aldri spurt =p
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Smerten hos meg var noe av det værste jeg har kjent og jeg har født. Det var en kombinasjon av lett overstimulering og eggstokker som var litt vanskelig å komme til som gjorde det. Heldigvis er det raskt over !
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 TS her: Kanke si jeg gruer meg noe mindre nå nei.. skulle aldri spurt =p Det var ikke meningen å skremme deg. Det er mange som synes det gikk helt greit med uttak også, har hørt om fler av dem. Jeg hadde faktisk også en veldig vond innsetting, som egentlig skal være smertefritt. Men kun 1 av 4 insettinger var vond, de andre kjente jeg nesten ikke. Som sagt, be om smertestillende om det gjør vondt. De er vant med at kvinner er engstelige for uttaket.
pusilus Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Jeg synes egentlig det var helt greit , jeg kjente det bare litt på eggstokk nr to i rekken på uttaket. Jeg fikk petidin intravenøst før uttaket i tillegg til lokalbedøvelse. I grunnen synes jeg at vaskingen og vakum før de i det hele tatt satt lokalbedøvelsen var værst Det er store individuelle forskjeller på uttak også, jeg kjenner ei som har hatt et av hver sort ( veldig vondt vs. smertefritt ) Ønsker deg lykke til og håper det går bra
Athene Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Sørg for å få nok smertestillende, så går det helt fint. Lokalbedøvelsen er vondt, ellers gjør det vondt om de må lete rundt litt. Jeg skriker høyt noen ganger, men gråter ikke, og klemmer handen til mannen i hjel. Men smertene er kun akkurat når de stikker, og går raskt over. Så jeg gruer meg ikke til egguttak i det hele tatt, synes det går helt greit. Jeg gruet meg første gangen, men da var det mer fordi det var "der nede" de skulle holde på. Det merket man knapt, det er kun stikkingen i eggstokker man kjenner. Jeg har også fått litt høyere dose morfin etter eget ønske, men det fører igjen til at man er sløvere resten av dagen. Men ta med mannen. Det hjelper utrolig mye å ha støtte, og ha noen som stryker deg på kinnet og holder deg i handen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Jeg synes ikke lokalbedøvelsen var noe vondt, kjente det bare såvidt. Vaskingen var bare kaldt, ikke noe problem. Men uttaket var vondt syntes jeg, men jeg fikk mer morfin når jeg ba om det. Så vi er forskjellige. Jeg har hatt tre ulike uttak, så det kommer nok mye ann på både lege og dagsform/eggposer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå