AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Hei! Håper det er noen av dere her inne som har kunnskap til å hjelpe meg med noe jeg tenker mye på. Først og fremst: jeg er 29 år, har en samboer jeg har vært sammen med en god stund. Jeg merker at han IKKE er klar for barn, men MULIGENS på gli. Ser for meg at han kanskje er "der" om et par år. I og for seg ok for meg, men da er jeg 31 år. Og er vel ikke UVANLIg akkurat, å få sitt første barn da. Men, jeg er redd jeg kommer til å få problemer med å bli gravid. Og det er der jeg søker litt råd,kunskap,tips *Jeg ble først diagnostisert med pcos på grunnlag av bittelitt for høyt tetosteron og vanncystser hos gyn. Ingen problemer utover litt uren hud og tidevis vondt i magen. (En gang per år) Gyn. anbefalte meg å få barn snart. * Fant samtidig ut at jeg hadde cyste på eggleder, tok lap. for ca et år siden og jeg hadde endometriose. Har hatt svært få plager både før og etter operasjon, men cyten var såpass stor at de ville fjerne den. Legen anbeflte meg å få barn snart. * Så er jeg hos hudlege pga huden som er noe uren. Han tar masse prøver, også av hormoner, og forteller at testosteronet mitt er helt normalt. Han var skeptisk til pcos diagnosen. For det jeg vet kan cystene gynekologen baserte diagnose på være endo-cyster. Uansett. Enten har jeg både mild (antar jeg) pcos og endometriose, eller "bare" endometriose Jeg har nokså regelmessige menstrasjoner. Som regel 3-4 dager "på etterskudd", sjeldent lengre. Heller ikke spes store smerter. Men jeg tenker veldig mye på at jeg kanskje minsker sjansene med å få barn ved å vente så lenge. Veldig usikker på hva sjansene mine egentlig er, og hvordan de evt endres om et par år. Samtidig er det ikke så mye jeg kan gjøre, ettersom samboer absolutt ikke er klar, eller ønsker barn, i umiddelbar fremtid. Er det noen her som kan berolige meg,eller evt bekrefte at det haster? Jeg tenker masse på det, blir litt trist når jeg ser for meg det verste : at jeg allerede går på "overtid" ifht et barn.... Blir veldig glad for svar!
Athene Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Helt umulig å si. Det kan være du blir gravid på første forsøk, og det kan være det tar år. 31 er uansett ingen alder. Men jeg lurer på om du har missforstått det med syklus. Dersom du alltid er 3-4 dager sen, blir syklusen din 3-4 dager lengre for hver syklus. Dersom det er like mange dager mellom hver blødning, +/- 3 dager, er man regelmessig. Husk at 28 dager kun er et snitt, min syklus er for eksempel på 31 dager.
Amber Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Det er jo ikke så mye å gjøre hvis samboeren din ikke er klar for barn... har du pratet skikkelig med han om det? Du får gi det litt tid, mulig han blir klar snart hvis han kjenner hele situasjonen din, og får litt tid på seg Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå