AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har vært syk et par år, det har på disse årene vært minimalt med bevegelse og absolutt ingen form for trening. Sykdommen har nå roet seg ned og jeg kan endelig begynne å bruke kroppen min for fullt. Problemet er bare at jeg aner ikke hvor jeg skal starte, hvordan jeg skal trene, eller hva jeg skal trene. Jeg er 169 cm og veier 53 kg, så er ganske slank, (kanskje litt ekstra på magen) problemet er bare at jeg ikke eier muskler i kroppen. Det lille jeg har både på armer, legger og lår er helt gele. Så har noen tips til øvelser og måter å trene på for og få strammet opp kroppen litt? Setter utrolig pris på svar
Supraspinatus Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har vært syk et par år, det har på disse årene vært minimalt med bevegelse og absolutt ingen form for trening. Sykdommen har nå roet seg ned og jeg kan endelig begynne å bruke kroppen min for fullt. Problemet er bare at jeg aner ikke hvor jeg skal starte, hvordan jeg skal trene, eller hva jeg skal trene. Jeg er 169 cm og veier 53 kg, så er ganske slank, (kanskje litt ekstra på magen) problemet er bare at jeg ikke eier muskler i kroppen. Det lille jeg har både på armer, legger og lår er helt gele. Så har noen tips til øvelser og måter å trene på for og få strammet opp kroppen litt? Setter utrolig pris på svar Det høres ut som du skal begynne å trene styrke. Kondisjonstrening vil ikke gi deg noe særlig mer muskler. Det betyr ikke at god kondisjon er bortkastet. Det er null problem å kombinere styrke med intervaller etterhvert som øvelsene sitter. Jo kortere pause, jo mer anpusten. Forslag til øvelser som krever minimalt med utstyr: Pushups, pull ups (med strikk eller hjelp), jente pull ups (liggende med beina på en stol, også kalt kroppsroing/body row), stol dips, v-ups, bar L-hang, utfallsteg uten vekt, hoppende utfall, knebøy uten vekt, en-fots-knenøy/pistol squat.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Det høres ut som du skal begynne å trene styrke. Kondisjonstrening vil ikke gi deg noe særlig mer muskler. Det betyr ikke at god kondisjon er bortkastet. Det er null problem å kombinere styrke med intervaller etterhvert som øvelsene sitter. Jo kortere pause, jo mer anpusten. Forslag til øvelser som krever minimalt med utstyr: Pushups, pull ups (med strikk eller hjelp), jente pull ups (liggende med beina på en stol, også kalt kroppsroing/body row), stol dips, v-ups, bar L-hang, utfallsteg uten vekt, hoppende utfall, knebøy uten vekt, en-fots-knenøy/pistol squat. Tusen takk for svar Da er det vel bare til å sette i gang og håpe på resultater om noen uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå