AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Jeg skal reise med Lufthansa i Juli og jeg skal ha med meg min lille hund. Jeg kan ha henne med inn på flyet, men bare hvis jeg finner en transportkasse som ikke er større enn 55*40*23 cm. jeg finner mange som er under 55 og 40, men ikke som er mindre enn 23 cm. Noen som vet en ett transportbur som er lite nok?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Altså 55 cm i lengde 40 cm i bredde 23 cm i høyde
Minya Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Hvilken rase er det? For hvis det er en av de minste rasene, kan du bruke de burveskene i nylon og noe annet hardført stoff. Har sett en del folk som har hatt med seg katter i forskjellige størrelser ombord i fly, som har hatt sånne vesker.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Så det må ikke være plastkasse? Vel, det gjør jo ting ufattelig mye enklere !
Minya Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Plastkasse er kun påkrevd når dyrene skal stues i "bagasjerommet", når de skal være med inn på flyet er det litt andre regler. Du må nesten kontakte flyselskapet og høre hvilke regler som gjelder, og du må også gi beskjed på forhånd om at du har med et levende dyr inn på flyet, for plutselig blir fly-folka litt vriene midt i avreisekaoset.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Har ringt flere ganger, men de repeterer bare kravene for hva som gjelder når den skal i bagsjerommet og sier ikke ett plipp om inne i kabinen. Og har fått klarering for å ta hunden med inn i flyet
Minya Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Har ringt flere ganger, men de repeterer bare kravene for hva som gjelder når den skal i bagsjerommet og sier ikke ett plipp om inne i kabinen. Og har fått klarering for å ta hunden med inn i flyet Da skal det ikke være noe problem å kjøpe deg en sånn bæreveske tror jeg. Mange dyrebutikker har dem, men jeg tror du har bedre sjanse på nettet, dessverre aner jeg ikke hva du skal søke på, så finn en god nettbutikk for dyrestæsj og se om du finner noe som kan passe.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Da skal det ikke være noe problem å kjøpe deg en sånn bæreveske tror jeg. Mange dyrebutikker har dem, men jeg tror du har bedre sjanse på nettet, dessverre aner jeg ikke hva du skal søke på, så finn en god nettbutikk for dyrestæsj og se om du finner noe som kan passe. Takker så mye for hjelpen!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 jeg har reist med dyr mange ganger til og fra utlandet, og har baade sendt de med cargo og har hatt de med meg inn i kabinen. Hvis du skal ha med deg dyret inn i kabinen sier du fra naar du bestiller billetten. Og buret som dyret reiser i maa IKKE vaere hoyere enn 23 cm. Grunnen til det er at du skal kunne skyve "buret" under stolen foran deg. Saa dette er det viktig at du maaler. Hvis ikke buret passer, kan du bli avvist. Hvis du skal sende dyret som cargo, maa du passe paa at du kjoeper IATA approved reise kasser. hvis ikke, kan du igjen bli avvist naar du kommer til flyplassen. Saa husk at du sjekker dette naar du handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå