Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg har snart ett år nå vært sykmeldt først fullt, og senere gradert pga ryggoperasjon. Nå er jeg sykmeldt 30%, men kjenner at jeg enda ikke klarer jobben min 100%. Somsagt har dette vart ett år, og nå venter jeg bare på brev fra Nav om at lønnen min reduseres til 66%. Det jeg lurer på er:

- Vil da hele lønnen min reduseres til 66%, eller er det bare den 30% jeg er sykmeldt?

- Går jeg da over på det som vel heter AAP? Jeg har ønske om å fortsette i jobben min og på sikt kommer jeg tilbake 100%. Derfor har Nav heller ikke satt i gang tiltak for å få meg ut i en annen jobb.

Jeg har ringt Nav ang spm 2, men har fått ulike svar. Saksbehandleren min er sykmeldt pga svangerskap, og vikaren ringer meg aldri opp igjen...

Håper noen kloke hoder her kan hjelpe meg!!! :) På forhånd takk!!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke være 100% sikker her, men det er hele lønna di som reduseres til 66% om du går over på AAP. I hvertfall har det vært sånn i de tilfellene jeg har vært boti. Du blir jo "friskmeldt" fra sykemeldingen, men får i stedet AAP. Det kan være du får midlertidig ufør også, kanskje gradert ufør. Men dette er så forskjellig omtrent fra Nav-ansatt til Nav-ansatt, at jeg ville ventet på svar derfra før jeg slo meg til ro med noe. Håper du blir frisk snart i hvertfall!

AnonymBruker
Skrevet

Du må være minst 50% arbeidsufør for å kunne få AAP.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke være 100% sikker her, men det er hele lønna di som reduseres til 66% om du går over på AAP. I hvertfall har det vært sånn i de tilfellene jeg har vært boti. Du blir jo "friskmeldt" fra sykemeldingen, men får i stedet AAP. Det kan være du får midlertidig ufør også, kanskje gradert ufør. Men dette er så forskjellig omtrent fra Nav-ansatt til Nav-ansatt, at jeg ville ventet på svar derfra før jeg slo meg til ro med noe. Håper du blir frisk snart i hvertfall!

Æsj, det var det jeg var redd for... :gjeiper:

Du må være minst 50% arbeidsufør for å kunne få AAP.

Så mitt tilfelle vil det si??

:kjefte: Tenk om bare han j.... saksbehandleren kunne ringt meg opp igjen. Fem oppringninger fra meg er tydeligvis ikke nok...

AnonymBruker
Skrevet

At du ikke får AAP. Folk i din situasjon faller mellom to stoler, og det er en veldig vanskelig situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

At du ikke får AAP. Folk i din situasjon faller mellom to stoler, og det er en veldig vanskelig situasjon.

Ble ikke så mye klokere, men tusen takk for svar!!! :) Får vel bare vente til saksbehandleren min tar seg tid til å ringe opp igjen... :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan, ved hjelp av saksbehandler og lege, søke om tidsubegrenset lønnstilskudd for å dekke opp tapet. Om du får det er en annen sak.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan, ved hjelp av saksbehandler og lege, søke om tidsubegrenset lønnstilskudd for å dekke opp tapet. Om du får det er en annen sak.

Tidsubegrenset lønnstilskudd er et ord som må googles og noteres... Tusen takk!!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Man får da full lønn for den prosenten man faktisk jobber? Det er bare sykmeldingsprosenten man får 66% for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En saksbehandler i NAV har desverre rett til å vente i to arbeidsdager med å ringe deg tilbake. Så vidt jeg har forstått er det blant deres retningslinjer. Hilsen en som tidligere har vært NAV-bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Man får da full lønn for den prosenten man faktisk jobber? Det er bare sykmeldingsprosenten man får 66% for.

Jepp. Men det hjelper ikke når man er for lite syk for å få AAP.

AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle betyr det da at du må søke om permisjon fra 30% av stillingen din, og at du kun får lønn for de prosentene du faktisk jobber...

Mulige støtteordninger man evt. kan søke om vet jeg dessverre ikke noe om.

AnonymBruker
Skrevet

Tidsubegrenset lønnstilskudd er et ord som må googles og noteres... Tusen takk!!! :)

Tidsubegrenset lønnstilskudd er et alternativ til å havne på uførepensjon, så det er nok ikke aktuelt for deg.

Du går over til 70% lønn ( eller i den graden du jobber) når sykepengene går ut. Det er ingen NAV- ytelse i din situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...