Amber Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har en hjemmesydd babysafe, men vi synes ikke det fungerer.... den er festet i sprinklene på hver side, så når den dagen kommer at hun vil legge seg på magen, vil hun ikke få til det. I tillegg har den en tendens til å løsne, og det er jo SÅ tungvint å få henne oppi. Bare styr. Hva gjør dere?
Gjest Pjusk Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Hva mener du? En slik pose de sover i og er festet i spriklene? Jeg brukte slik på min eldste, men festet den aldri - synes det så både ubehagelig og upraktisk ut. Jeg brukte den bare fordi han ikke skulle sparke av seg dyna så lett. Han var så søt i den..... *mimre*
Phoeebee Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har også en slik pose til min 1 åring, men fester den aldri. Hun sparker hele tiden av seg dyna dersom jeg ikke har den på henne. Jeg fester den ikke, for jeg vil at hun skal få sove i den stillingen som hun legger seg i selv, det er da barna sover best...
*Kaisa* Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Jeg brukte babysafe til mine barn, men har aldri hørt om å binde de fast. Hvis jeg hadde visst det så hadde jeg heller ikke gjort det. Det er vel ganske naturlig at barnet kan ha muligheten til å snu seg. Tror det er ytterst få som ligger i samme stilling hele natta.
Amber Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2004 Den er jo ikke festet så stramt da! Hun får til å snu seg på sidene, og hun får til å sette seg opp. men det er et problem at hun reiser seg i sengen! Snart, når hun blir større kan hun jo klare å klatre over... (sønnen til venninnen min gjør det!) Synes dere dette er så ille?
*Kaisa* Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Den er jo ikke festet så stramt da! Hun får til å snu seg på sidene' date=' og hun får til å sette seg opp. men det er et problem at hun reiser seg i sengen! Snart, når hun blir større kan hun jo klare å klatre over... (sønnen til venninnen min gjør det!) Synes dere dette er så ille?[/quote'] Hvis den er festet så slakt, så hadde jeg fjernet "festene" helt!!!! Hvis de er så slakke at hun til og med kan sette seg opp, så skulle jeg tro at det er en viss fare for at hun kan vikle seg inn. Hva med kvelningsfare det var det første som slo med når jeg leste det siste innlegget ditt. Den dagen hun klatrer over så er det på tide med en annen seng. Jeg vet ikke hvordan barnet ditt sover, jeg kjenner ikke situasjonen mer enn det jeg har lest her, men JA, jeg synes at dette kan BLI ille. :-?
Amber Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2004 Ja jeg skjønner godt hva du mener. Men festene på safen er ganske langt nede, og de er ikke "løse slik du tror. Da hadde jeg jo ikke brukt den. Selve posen er ganske vid, så det er ingen fare for at hun vikler seg inn. Har tenkt på det med ny seng, men når vi kjøpte den hun har nå, så er jo det en vanlig barne seng som man skal kunne ha til ca 3 års alderen. Det er det jeg ikke helt skjønner da. Det er en helt vanlig barneseng. Huff ikke vet jeg.
Gjest Pjusk Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Det er nok ingen fare for kvelning i snorene til disse posene. Men hva slags seng er det? Sprinkelseng? Hvor gammelt er barnet ditt? Hvis det er en sprinkelseng, kan man ligge i den til man er tre, men det beste er jo å begynne med en større seng, for det blir jo trangt på slutten. Og hvis barnet begynner å klatre ut, er det kanskje greit å introdusere vanlig seng først som sist. Er forresten bekymringen din at barnet kan komme ut av sengen f.eks. på natten, eller er det at det kan falle og slå seg? Mht. til å slå seg, tror jeg de får lærer fort hvordan de skal klatre ut uten å falle.
Lille Rosin Skrevet 5. februar 2004 #9 Skrevet 5. februar 2004 Jeg ser ingen annen hensikt med disse babysafene enn at de skal holde en unge varm hvis dyna sparkes av. Binde fast ungen :-? Synes ikke det hører noen sted hjemme jeg så sant ikke det er medisinske grunner til det.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #10 Skrevet 5. februar 2004 Det er nok ingen fare for kvelning i snorene til disse posene. Men hva slags seng er det? Sprinkelseng? Hvor gammelt er barnet ditt? Hvis det er en sprinkelseng, kan man ligge i den til man er tre, men det beste er jo å begynne med en større seng, for det blir jo trangt på slutten. Og hvis barnet begynner å klatre ut, er det kanskje greit å introdusere vanlig seng først som sist. Er forresten bekymringen din at barnet kan komme ut av sengen f.eks. på natten, eller er det at det kan falle og slå seg? Mht. til å slå seg, tror jeg de får lærer fort hvordan de skal klatre ut uten å falle. Ja det er en sprinkelseng. Men hun er jo bare ett år, kan ikke engang å gå ennå! Så hun lærer seg nok ikke det med det første. Jeg synes og det er litt trasig når hun våkner og ikke vil slå seg til ro, da reiser hun seg og blir kjempesint når jeg legger henne ned igjen. Det problemet slipper vi jo nå da men... Tror nok vanlig seng er et stykke frem i tid for oss.....
Amber Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2004 ops det var meg! Ble visst logget av...
Gjest Pjusk Skrevet 5. februar 2004 #12 Skrevet 5. februar 2004 Hmmm - vet ikke jeg.... Siden hun er så liten, tar det nok litt tid før hun klarer å klatre ut (event falle ut ), tror jeg. Så lenge hun kan legge seg på siden uten problemer, synes jeg det forsåvidt er greit å feste henne hvis du synes det fungerer best for dere. Men det hadde sikkert vært godt å være helt fri også! Men til åpningsinnlegget: Jeg kjøpte en slik pose (ser din er hjemmesydd) og den hadde fester i endene av snorene som man enkelt kunne feste på posen. Men jeg synes det var veldig vanskelig å få denne posen til å fungere; Enten ble det for løst eller for stramt. (Vi prøvde kun med selene et par ganger, fordi jeg brukte den primært som et hinder for å sparke av seg dynen.) Du lurer på hva du skal gjøre når hun vil snu seg på magen - og det går nok ikke med en slik innretning. Jeg ble festet til madrassen som barn for at jeg skulle bli i sengen. Fungerte ikke optimalt.... Vi har et bilde hjemme tatt midt på natten, der jeg går rundt med madrassen festet til ryggen, blid som en sol!
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #13 Skrevet 5. februar 2004 Når jeg var liten festet mamma meg til en sånn,og en gang når vi var hos onkelen min så hørte han meg gråte og gikk da for å ta meg opp,da hadde jeg hektet meg inn i den,fått det rundt halsen på en eller annen måte så jeg var helt blå i ansiktet! Så jeg fester IKKE min datter til sengen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå