Amber Skrevet 4. februar 2004 #1 Del Skrevet 4. februar 2004 Min datter er straks ett år, og det er jo kanskje litt tidlig å snakke om bordmanerer. Men når hun spytter ut maten sin (etter hun her spist litt), hva gjør man da? Det er vel et tegn på at hun ikke vil ha mer, men hvis jeg da gir henne pære etterpå (som hun er veldig glad i), spiser hun mye mer. Så hun gjør det ikke for at hun er mett. JEg har pleid å si "nei, ikke lov" på en bestemt måte når hun gjør sånn, men da begynner hun å gråte så sårt, at jeg føler meg som en slem mamma... : ( Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 4. februar 2004 #2 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis hun snart er ett år synes jeg hun skal få grise så mye hun vil. Kan ikke huske jeg hadde noen restriksjoner på det. Det var vanskelig nok for de små å treffe munnen med skjeen. Yoghurten lå fint i panna og grøten kjentes god å klemme på i en liten hånd. Pære er sikkert bedre og søtere enn middag. Kanskje hun har en ekstra dessertmage som så mange av oss andre...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 4. februar 2004 #3 Del Skrevet 4. februar 2004 Okay, mener ikke å kuppe tråden din men hva når barnet er to år da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #4 Del Skrevet 4. februar 2004 Har truffet de på 40 som ikke har lært det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 5. februar 2004 #5 Del Skrevet 5. februar 2004 Når de er så små er det vel egentlig ikke mye og gjøre med det! bare la ettåringen grise. Ikke lag noe nummer ut av det og ros henne når hun har vært flink. Gutten min lærte vel en stund før han fylte to at det ikke var meningen med all maten på bordet, og at mat som har vært i munnen helst ikke skal ut igjen, men enda sliter vi litt med å få han til å spise pent. Som oftest så går det greit men noen ganger er det gøy og grise for da blir mamma litt grinete og ingenting er morsommere en det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå