Gjest dareen Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Hei! Jeg er student, men ser at jeg har behov for en jobb ved siden av studiene. Jeg følger med på stillingsannonsene i avisen og på nettet, men det gir ingen resultater. Jeg bor på et sted med mange butikker/bedrifter, er det mulig for meg å henvende meg direkte til noen av dem og spørre dem om de har behov for ekstrahjelp? Eller virker dette teit? Jeg håper på hjelp, for jeg trenger virkelig en ekstrajobb...
Ingeborg Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Tror absolutt du kan ta kontakt direkte med bedrifter. Ganske mange deltidsjobber blir aldri lyst ut offentlig. Sjekk også om noen av butikkene i området har lapper med "ledig stilling" i vinduet, det er ganske vanlig.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Jeg synes du skal ta kontakt med butikkene! Det er ikke teit! Mange butikker har jo ofte lapper på døra om at de søker etter folk, så disse jobbene finner du neppe i avisen en gang. Ha gjerne med deg en CV/generell søknad som du spør om du kan legge igjen dersom de ikke har noe aktuelt akkurat nå slik at de kan huske på deg til en annen gang. Bruk også bekjentskapskretsen din til å spre ryktet om at du er på jakt etter en jobb. Lykke til! Hilsen Lille meg
~sikka~ Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Skriv en liten søknad og legg ved CV og gå rundt på forskjellige bedrifter og spør om de har ledige jobber. Du finner en garantert raskt.... har hvertfall aldri jeg hatt noe problem med. Et av stedene jeg fikk ekstrajobb på denne måten sa sjefen til meg at han var så glad jeg bare stakk innom for da var det så lett å velge hvem han skulle ansette,- han hadde over 200 søknader liggende inne på kontoret (og de hadde ikke utlyst noen stilling) som han ikke hadde lyst til å lese igjennom.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #5 Skrevet 4. februar 2004 Bedre med folk som viser initiativ ved å ringe. Ta kontakt med alle du kan tenke deg og jobbe hos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå