Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg ikke har vekter, så lurte jeg på om jeg heller kan løpe i trapper og oppoverbakker? Hjelper det litt i forhold til å stramme opp rumpa? Tenkte å ta knebøy uten vekter, og andre styrkeøvelser også.

Jeg har ikke så lyst å gå ned i vekt, men skal jeg jogge fordi om? Eller bare trene styrke? Er 164 cm og veier 52 kg. Ja, jeg er HELT nybegynner i styrketrening :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

En koffert med vekter får du for 300 kr på en sportsbutikk.

Styrketrening starter alltid et sted og det kan være godt nok uten vekter i starten. Snart trenger du litt ekstra. Du kan bruke brusflasker fylt med vann eller en tung ryggsekk.

En kombinasjon av styrke og kondisjonstrening er alltid et pluss.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke vekter. Turnere er sinnsykt sterke og veldig mange rører aldri en vektstang. Jeg anbefaler deg å kjøpe en bok om kroppsvekt/turntrening.

Kroppsvekttrening heter på engelsk "calisthenics" og den type turn jeg mener, gymnastikk, heter "gymnastics".

Om du skal investere i treningsutstyr anbefaler jeg å kjøpe ringer. Du får gode ringer for rundt 5-600kr på http://ringtraining.com/. Der følger det også med treningsprogram.

Det som kanskje kan oppleves som litt vanskelig med kroppsvekttrening er at veldig mange av øvelsene krever at du er relativt sterk bare for å gjøre en repetisjon. F.eks pull ups, ring dips, muscle ups. Fortvil ikke. Alle øvelsene har såkalte "progressions" og det finnes ørten videoer på youtube.

Det beste med ringer og gymnastikk er at du kan gjøre det omtrent hvor som helst. F.eks ute i hagen i solen en varm morgen i sommer.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Får se om jeg får sparet penger til ringer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...