Gå til innhold

Stikke fingeren i halsen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det farlig å stikke fingeren i halsen hvis man er kvalm eller har drukket for mye alkohol? Jeg skjønner jo at det ikke er bra, men hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Haugtussa

Jeg vet egentlig ikke, men jeg tviler på at det er farlig så lenge du ikke gjør det for ofte.

Jeg gjør det selv når jeg har drukket for mye. Med en gang jeg kjenner at jeg begynner å bli kvalm, går jeg på do og kaster opp. Så er det bare å skylle munnen, rette litt på sminken og hive innpå tyggis, og jeg er helt fin igjen. Funker like bra hver gang.

Hvis det derimot blir for ofte (f.eks. i forbindelse med spiseforstyrrelse), er det ikke særlig bra for tennene. De skades nemlig av den sure magevæsken!

Det kan være at jeg tar helt feil her, og det kan hende at det er flere skadevirkninger, men dette er hva jeg tror da!

Lov meg bare at du ikke stikker fingrene i halsen for å kaste opp mat... Det er skumle saker, har selv vært borti det.

Klem,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er SVÆRT farlig for tennene. se på jenter som har bullemi - fytterakkern så stygge tenner de har........

syren i magen gjør at emaljen slites av-tenna råtner rett og slett opp. og fytterakkern så vondt det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er også skadelig for væske- og saltbalansen i kroppen. Elektrolyttforstyrrelser e vanlig hos bulimikere, og kan føre til hjertestans. Men nå snakker jeg om å gjøre ofte, altså, ikke en gang i blant fylla. Spiserøret kan også ta skade av magesyren, ikke bare tennene...

Altså ikke den beste fylle-kuren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...