AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Tok linje 6 til Bekkestua ved en feil, og tenkte når jeg først var der så kunne jeg like gjerne titte rundt i området. Det jeg merket var at jo nærmere t-banen kom Bekkestua, jo flere nordmenn ble det, og til slutt var jeg den eneste utlendingen, og mest sannsynlig den yngste også (25 år gammel...). Det jg ikke likte var all stirringen fra flere av folka. Det var som om de virkelig ikke ville ha meg der. Har selv blitt stirra masse på når jeg er i Japan, men det er ikke så rart når man knapt ser mer enn 4-5 ikke-asiatere på en dag der. Folk må da kunne akseptere at ingen del av Oslo er forbehold en viss demografi. Bitches. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Dette er dagligdags kost for flere utlendinger i Oslo. De må tåle trakassering daglig fra nordmenn som bor på Oslo Vest.
Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Jeg irriterer meg sånn over sånne ting! De som gir deg stygge blikk er bare noen overfladiske tullinger. Jeg er selv Norsk, og har aldri skjønt hvorfor noen ser ned på andre på grunn av hudfarge, eller fordi man er fra øst.Men keep in mind at mange ser stygt på andre, uansett hvor man er fra. Bare drit i de.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Det henger sammen med det du selv påpeker - "jo nærmere t-banen kom Bekkestua, jo flere nordmenn ble det, og til slutt var jeg den eneste utlendingen". Kort sagt, folk flest er skeptiske til de som er anderledes enn folk man i hovedsak omgås til daglig. De gangene jeg som arisk reiser til Furuset, Holmlia, e.l. føler jeg det på samme måte. 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Det er jo det samme bare omvendt for nordmenn som drar til østkanten. 8
Gjest Huhui Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Det er jo det samme bare omvendt for nordmenn som drar til østkanten. Dersom det er en gutt med uggs og sleik- ja. Men jeg er ofte på østkanten og blir hyggelig tatt i mot der. Mange nordmenn som bor på østkanten Endret 6. juni 2012 av Huhui 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Dette er selvsagt bare en trolletråd. Det er mange utlendinger langs hele linje 6. Selv om det ikke er ghetto-tilstander så er de ikke et eksotisk syn på den kanten heller. Så vil jeg ha meg frabedt at noen kaller Bekkestua for Oslo vest. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har også vært i japan, men følte meg ikke trakassert bare fordi de så på meg.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Dette er selvsagt bare en trolletråd. Det er mange utlendinger langs hele linje 6. Selv om det ikke er ghetto-tilstander så er de ikke et eksotisk syn på den kanten heller. Så vil jeg ha meg frabedt at noen kaller Bekkestua for Oslo vest. Er nok ingen trolletråd gitt. Kan trolle om mye annet, men dette opplevde jeg nylig på Bekkestua.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Tok linje 6 til Bekkestua ved en feil, og tenkte når jeg først var der så kunne jeg like gjerne titte rundt i området. Det jeg merket var at jo nærmere t-banen kom Bekkestua, jo flere nordmenn ble det, og til slutt var jeg den eneste utlendingen, og mest sannsynlig den yngste også (25 år gammel...). Det jg ikke likte var all stirringen fra flere av folka. Det var som om de virkelig ikke ville ha meg der. Har selv blitt stirra masse på når jeg er i Japan, men det er ikke så rart når man knapt ser mer enn 4-5 ikke-asiatere på en dag der. Folk må da kunne akseptere at ingen del av Oslo er forbehold en viss demografi. Bitches. Nå må du slappe av! Hvordan ser du ut? Gikk du i vestlige klær, eller i en eller annen rar drakt? Jeg tviler på at ALLE stirret på deg fordi de ikke ville ha deg der, for det er mange utenlendinger som bor vestover også. Kan det tenkes at du stirret på de også? Eller at du følte deg uvelkommen, og dermed sendte ut signaler som de andre fanget opp? Jeg så en gang en utenlandsk dame(vet ikke om hun kom fra afghanistan eller pakistan eller der omkring, som satt på t-banen opp mot frognerseteren. Jeg la veldig merke til henne, ikke pga utseendet, men pga væremåten. Hun virket veldig utilpass og urolig, og da stirret jo jeg på henne, og det gjorde flere også... Om hun hadde slappet av, så ville ingen brydd seg. En annen gang satt jeg også på frognerseterbanen, og det var mange folk på t-banen, så jeg bare stirret ut i lufta. Plutselig ser jeg en utenlandsk jente som stirrer stygt på meg! Det kan hende denne jenta følte det som deg? At jeg stirret på henne fordi hun var utenlandsk? Men jeg stirret ikke på henne, jeg stirret kanskje over henne, eller ut i lufta, men hun oppfattet det som at jeg stirret på henne. Jeg merker at hun ikke likte å sitte der, og gjemte seg inni hetta si. Husk at 90% i oslo ikke er fiendtlige mot utenlendinger, så lenge utenlendingene oppfører seg. Kanskje du var uheldig å møte på de 10% som er det? Men ikke skjær alle over en kam, vær så snill Mest vil jeg tro at det har med selvfølelsen din å gjøre? 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Nå må du slappe av! Hvordan ser du ut? Gikk du i vestlige klær, eller i en eller annen rar drakt? Jeg tviler på at ALLE stirret på deg fordi de ikke ville ha deg der, for det er mange utenlendinger som bor vestover også. Kan det tenkes at du stirret på de også? Eller at du følte deg uvelkommen, og dermed sendte ut signaler som de andre fanget opp? Jeg så en gang en utenlandsk dame(vet ikke om hun kom fra afghanistan eller pakistan eller der omkring, som satt på t-banen opp mot frognerseteren. Jeg la veldig merke til henne, ikke pga utseendet, men pga væremåten. Hun virket veldig utilpass og urolig, og da stirret jo jeg på henne, og det gjorde flere også... Om hun hadde slappet av, så ville ingen brydd seg. En annen gang satt jeg også på frognerseterbanen, og det var mange folk på t-banen, så jeg bare stirret ut i lufta. Plutselig ser jeg en utenlandsk jente som stirrer stygt på meg! Det kan hende denne jenta følte det som deg? At jeg stirret på henne fordi hun var utenlandsk? Men jeg stirret ikke på henne, jeg stirret kanskje over henne, eller ut i lufta, men hun oppfattet det som at jeg stirret på henne. Jeg merker at hun ikke likte å sitte der, og gjemte seg inni hetta si. Husk at 90% i oslo ikke er fiendtlige mot utenlendinger, så lenge utenlendingene oppfører seg. Kanskje du var uheldig å møte på de 10% som er det? Men ikke skjær alle over en kam, vær så snill Mest vil jeg tro at det har med selvfølelsen din å gjøre? Dette minner meg om en fyr jeg så på bussen en gang. Han hadde en slitt gammel brosjyre foran ansiktet, mens han tittet rundt seg nervøst. Han prøvde å gjemme seg fra blikk fra andre, men det eneste som skjedde var at folk stirra på han fordi han var så utrolig rar i oppførselen. Jeg hadde ikke lagt merke til ham om han hadde oppført seg normalt..
Gjest Peaches Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 må du gi deg! jeg har bodd på bekkestua lenge !(jeg er ikke fra bærum) det er ikke sånn du beskriver det her. tror du må jobbe mer med deg selv enn klage på bekkestua.du innbiller deg ting. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 må du gi deg! jeg har bodd på bekkestua lenge !(jeg er ikke fra bærum) det er ikke sånn du beskriver det her. tror du må jobbe mer med deg selv enn klage på bekkestua.du innbiller deg ting. Det er nok værre på frognerseterbanen!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Det er nok værre på frognerseterbanen! jeg tror folk innbiller seg mye. tror alt handler om dem. når folk kikker eller ikke kikker like mye på alle andre.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 må du gi deg! jeg har bodd på bekkestua lenge !(jeg er ikke fra bærum) det er ikke sånn du beskriver det her. tror du må jobbe mer med deg selv enn klage på bekkestua.du innbiller deg ting. Er du norsk/skandinavisk? I såfall vet jo ikke du hvordan en med annen opprinnelse føler seg sett på.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #16 Skrevet 6. juni 2012 Det er jo det samme bare omvendt for nordmenn som drar til østkanten. Skjønte den måtte få flere plusser. Må være bra hardt å være etnisk norsk i norge ja. Herregud for et sutrete folkeslag vi er blitt. Hilsen en annen etnisk norsk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #17 Skrevet 6. juni 2012 Er du norsk/skandinavisk? I såfall vet jo ikke du hvordan en med annen opprinnelse føler seg sett på. Ja, de FØLER at de blir sett på, men det er sjelden tilfelle, er det vel? Jeg føler ofte at utenlendinger ser på meg(som er etnisk norsk), akkurat som om de lurer på om jeg ser på de, eller om du ser etter en reaksjon hos meg. Det kan til tider være irriterende, så da glor jeg tilbake. Da tror de selvfølgelig at jeg ser på de fordi jeg ser ned på de. Husk at når dere ser på noen, vil man bli sett tilbake på.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #18 Skrevet 6. juni 2012 Skjønte den måtte få flere plusser. Må være bra hardt å være etnisk norsk i norge ja. Herregud for et sutrete folkeslag vi er blitt. Hilsen en annen etnisk norsk. Kanskje det er flere etnisk norske, enn utenlendinger her? :gjeiper: 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #19 Skrevet 6. juni 2012 Kanskje det er flere etnisk norske, enn utenlendinger her? :gjeiper: Også? Er ganske håpløst å sitte å whine om diskriminering som majoritet.
Anonym199888788 Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 (endret) På 6.6.2012 den 13.50, AnonymBruker skrev: Jeg så en gang en utenlandsk dame(vet ikke om hun kom fra afghanistan eller pakistan eller der omkring, som satt på t-banen opp mot frognerseteren. Jeg la veldig merke til henne, ikke pga utseendet, men pga væremåten. Hun virket veldig utilpass og urolig, og da stirret jo jeg på henne, og det gjorde flere også... Om hun hadde slappet av, så ville ingen brydd seg. Her viser du prakteksempelet på typisk hverdagsrasisme utøvet av Nordmenn! Og det værste er at hverdagsrasistene ikke forstår selv at det de gjør er galt.. Det er så systematisk inngrodd i underbevisstheten at hvite nordmenn leker best, at alt som er annerledes er farlig, slik at resten går på automatikk.. Så lenge majoriteten er enig, så kan det vel ikke skade å feste blikket på svakheter hos minioriteten. For en mentalitet.... Endret 31. mars 2020 av Anonym199888788 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå