Gå til innhold

Går på AAP, kan jeg unne meg en ferie til høsten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger så føler jeg at jeg ikke får lov til å unne meg ting siden jeg ikke jobber. Men å sitte hjemme er ikke akkurat noen ferie heller..

Har tross alt slitt med agora fobi, sosial angst og depresjon i 9 år. Nå er jeg 22 år gammel og har virkelig lyst på en ukes ferie til syden.

Kan jeg unne meg det uten å få dårlig samvittighet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JEPP!:jepp:

hehe :)

Takk!

Skrevet

Ja, jeg dro på ferie da jeg gikk på AAP, men det var fordi psykologen min omtrent tvingte meg. Jeg hadde ikke lyst i det hele tatt med tanke på fly, fremmed langt, usikker helsevesen osv. Jeg slet blant annet med panikkangst, psykologen min mente det var bra for meg, viktig med litt angsttrenng. Når jeg kom meg av gårde så var det fint. Men husk på å snakk med psykologen din og evt få en legeerklæring fra h*h da kan du få penger fra nav den uken du er på ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg dro på ferie da jeg gikk på AAP, men det var fordi psykologen min omtrent tvingte meg. Jeg hadde ikke lyst i det hele tatt med tanke på fly, fremmed langt, usikker helsevesen osv. Jeg slet blant annet med panikkangst, psykologen min mente det var bra for meg, viktig med litt angsttrenng. Når jeg kom meg av gårde så var det fint. Men husk på å snakk med psykologen din og evt få en legeerklæring fra h*h da kan du få penger fra nav den uken du er på ferie.

Det får man uansett når man går på AAP og ikke jobber, og reiser på ferie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger så føler jeg at jeg ikke får lov til å unne meg ting siden jeg ikke jobber. Men å sitte hjemme er ikke akkurat noen ferie heller..

Har tross alt slitt med agora fobi, sosial angst og depresjon i 9 år. Nå er jeg 22 år gammel og har virkelig lyst på en ukes ferie til syden.

Kan jeg unne meg det uten å få dårlig samvittighet?

Ja, det kan du!

Familien min skulle på 3-ukers ferie ifjor sommer, og de ville ha meg med, fordi de ikke ville at jeg skulle sitte hjemme alene.

Jeg pratet med NAV, og de sa det var greit, siden opplegget mitt også hadde sommerferie. De skjønte jo at familien min ikke ville dra ute meg, og at jeg ikke hadde godt av å sitte alene hjemme.

Så da dro jeg, og jeg fikk penger fra NAV selv om jeg dro.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke mottar penger denne uken så er det helt greit.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det litt spesielt da jeg uansett må betale regninger hjemme?

AnonymBruker
Skrevet

Tror hun kan dra hvis det er avklart med saksbehandler. Mottar en ikke penger hver uke en er på AAP?

AnonymBruker
Skrevet

Tror hun kan dra hvis det er avklart med saksbehandler. Mottar en ikke penger hver uke en er på AAP?

hver 14. dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får utbetaling på ca. 5000,- annnenhver uke . TS

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det litt spesielt da jeg uansett må betale regninger hjemme?

Sålenge du ikke er i tiltak eller noe sånt så kan du reise uansett. :) Trenger ikke gi beskjed.

AnonymBruker
Skrevet

hver 14. dag.

Jo, men disse er jo ment for å være fordelt over de 14 dagene, så hun mottar jo da penger hele tiden. Eller mener du at hun ikke kan være der akkurat den dagen det blir utbetalt?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men disse er jo ment for å være fordelt over de 14 dagene, så hun mottar jo da penger hele tiden. Eller mener du at hun ikke kan være der akkurat den dagen det blir utbetalt?

Samme hvor hun er. Pengene blir utbetalt uansett siden TS ikke har jobb eller er i tiltak.

Skrevet

Det får man uansett når man går på AAP og ikke jobber, og reiser på ferie.

Man må jo sende inn meldekort og der skal man krysse av om man har vært på ferie eller ikke. Om man krysser av på ferie får man jo ikke penger. Synes ikke det blir rett å lyve og krysse av på at man ikke er på ferie når man faktisk er på ferie. Derfor synes jeg TS eller er du TS? Bør rådføre seg med psykolog for å få legeerklæring. Eneste riktige å gjøre spør du meg.

• Liker 3
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Feil. Man kan fint få penger allikevel. AAP er ikke lønn, men stønad. Så lenge man kan gjøre som man gjør hjemme til vanlig (for meg er det medisiner og trening), spiller det ingen rolle. Jeg tar jo ikke akkurat ferie fra behandlingen, selv om treningen foregår andre steder.

Msn krysser ikke av på om man ER PÅ ferie, men om man HAR HATT ferie eller annet fravær, og ikke fått gjennomført tiltak.

Endret av Annaires
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo sende inn meldekort og der skal man krysse av om man har vært på ferie eller ikke. Om man krysser av på ferie får man jo ikke penger. Synes ikke det blir rett å lyve og krysse av på at man ikke er på ferie når man faktisk er på ferie. Derfor synes jeg TS eller er du TS? Bør rådføre seg med psykolog for å få legeerklæring. Eneste riktige å gjøre spør du meg.

Spørs litt hva slags ferie?

Jeg dro til Kristiansand i tre dager og måtte ikke krysse av.

Skrevet

Feil. Man kan fint få penger allikevel. AAP er ikke lønn, men stønad. Så lenge man kan gjøre som man gjør hjemme til vanlig (for meg er det medisiner og trening), spiller det ingen rolle. Jeg tar jo ikke akkurat ferie fra behandlingen, selv om treningen foregår andre steder.

Msn krysser ikke av på om man ER PÅ ferie, men om man HAR HATT ferie eller annet fravær, og ikke fått gjennomført tiltak.

Hun får stønad for å ha tak over hodet og mat på bordet mens hun er arbeidsledig. Ikke for å reise på sydenferier. Selvsagt ikke akseptabelt. Og får man nok penger på stønad til å reise på ferie så bør man kanskje se på stønadssatsene. De er åpenbart for høye.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke TS du quotet der, men jeg er TS :gjeiper:

Jeg er ikke typen som kan lyve om noe som helst, så planen hadde vært å ringe saksbehandler og spørre når den tid kommer. For meg er det en selvfølge :)

En av grunnene til at jeg gjerne vil ta en tur til høsten er fordi jeg er gravid og det hadde nok vært deilig med en tur før fødselen som er noen måneder senere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...