Papaya84 Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 er det mulig å utsette løpetiden til tisper? Eventuelt fremskynde?
Papaya84 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Enkelte burde virkelig ikke ha hund! Og hva i alle dager mener du med det? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Og hva i alle dager mener du med det? Det tenker jeg du skjønner selv. 1
Papaya84 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2012 Det tenker jeg du skjønner selv. Nei. Kan du kanskje forklare deg når du kommer med slike uttalelser?
Sugerøret Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Det tenker jeg du skjønner selv. en ting er å tukle med din egen naturlige rytme,noe annet å tukle med naturen ? Det AB mente? Vet ikke om det er mulig faktisk.Men en telefon til en vetrinær burde svare på spørsmålet. For min egen nyskjerrighet,hvorfor vil du utsette løpetid?? pga parring ? Endret 5. juni 2012 av Kårky
Papaya84 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2012 en ting er å tukle med din egen naturlige rytme,noe annet å tukle med naturen ? Det AB mente? Vet ikke om det er mulig faktisk.Men en telefon til en vetrinær burde svare på spørsmålet. For min egen nyskjerrighet,hvorfor vil du utsette løpetid?? pga parring ? Ja kanskje det var det h*n mente. men syns det er unødvendig å utrykke seg på den måten uansett. Jeg får eventuelt ringe dyrlegen å høre. Jeg er nødt til å reise bort da løpetiden ventes. Og da jeg har både hannhund og tispe blir det et stort problem å få noen til å passe dem da. dette er såklart noe jeg ikke ville gjort om det ikke var nødvendig, og kan jeg finne en annen løsning gjør jeg det. Men syns man skal kunne spøre om noe uten å få slengt at "noen ikke bør ha hund". Leit at det skal være slik når man prøver å søke råd 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Ja kanskje det var det h*n mente. men syns det er unødvendig å utrykke seg på den måten uansett. Jeg får eventuelt ringe dyrlegen å høre. Jeg er nødt til å reise bort da løpetiden ventes. Og da jeg har både hannhund og tispe blir det et stort problem å få noen til å passe dem da. dette er såklart noe jeg ikke ville gjort om det ikke var nødvendig, og kan jeg finne en annen løsning gjør jeg det. Men syns man skal kunne spøre om noe uten å få slengt at "noen ikke bør ha hund". Leit at det skal være slik når man prøver å søke råd Dette burde du ha tenkt på før du skaffet deg både hannhund og tispe. 1
Papaya84 Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2012 Dette burde du ha tenkt på før du skaffet deg både hannhund og tispe. Syns det er veldig synd å kun få slike svar når dere ikke aner hvilke omstendigheter det er rundt dette 2
Trillrund Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Det er vel enklere å sprøyte eller chippe hannhunden, hvis du ikke skal reise ganske raskt...
Sugerøret Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 chippe? Det hjelper da ikke mot noe.Eller mente du noe annet ?
Trillrund Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 chippe? Det hjelper da ikke mot noe.Eller mente du noe annet ? Det finnes en chip med hormoner som gjør hannhunder kjemisk sterile.....
Sugerøret Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 ah kjemisk kastering. Har ikke hørt noen bruke chippe som forkortelse for kjemisk før.
Trillrund Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 ah kjemisk kastering. Har ikke hørt noen bruke chippe som forkortelse for kjemisk før. Dette er en chip som legges inn under huden, og ikke en sprøyte, derfor skiller jeg mellom begrepene. Har hørt mest om chipping fra bekjente i Sverige. Vanlig sprøyte er nok mest kjent og mest brukt i Norge, men det finnes altså andre måter... Vanlig sprøyte varer i 3 måneder, mens chip'en varer i 6 måneder.
Skyligth Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Er egentlig mest enig med AnonymBruker her, men som svar på spørsmålet, ja det skal gå an, p-piller til katt der står det i pakningsvedlegget at de kan brukes til kortvarig utsettelse av løpetid hos hund.
Anciol Skrevet 12. juni 2012 #16 Skrevet 12. juni 2012 De har p-sprøyte for hund,holder løpetiden unna:) Veldig praktisk når man har en hunn og en hann hund. mamma og pappa bruker det på hohunden, hver 3 måned dermed slipper vi uling og masse styr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå