AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 hvor lang tid tar det før man slutter å riste på hesteryggen ved trav/ galopp? husker jeg følte meg som en sekk poteter da jeg var mindre og det var flaut. og hva koster det som regel for private ridetimer? vil ikke ha masse fnisende småunger som liksom skal lære "sammen" med meg
Gjest alven Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jeg kan dessverre ikke svare deg på det første da jeg har ridd hele livet mitt. Når det gjelder ridetimer er dette individuelt, men på flere rideskoler har de timer for voksne.
SoftKitty Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Private ridetimer koster veldig forskjellig avhengig av hvor i landet du bor, samt nivå på ridelærer.. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å slutte å riste... I trav bør du ri lett når du er nybegynner, da rister du ikke men går kontrollert opp og ned:P I gallopp bør det jo ikke riste så mye da heller om hesten går jevnt.. Det kommer ann på når du lærer deg å sitte riktig og slappe av (altså, ikke potetsekkslapp, men man kan ikke sitte som en spent fjær heller). Noen hester har også jevnere gangarter enn andre. Synes å huske fra egen erfaring at litt mellomstore ponni/hester, typ fjording, er fint, for de har ikke så store bevegelser, og da er det lettere å sitte rolig Endret 6. juni 2012 av SoftKitty
Gjest X-1 Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 hvor lang tid tar det før man slutter å riste på hesteryggen ved trav/ galopp? husker jeg følte meg som en sekk poteter da jeg var mindre og det var flaut. Det spørs jo på kor lang tid du bruker på å mestre det
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Du må lære riktig sits og hvordan du bruker kroppen. Jeg sliter med ryggproblemer så det er veldig få hester jeg kan sitte ned i trav på.
Gjest Sitrondrops Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Det tar en time og så har du lært det, veldig enkelt. Hilsen voksen nybegynner. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Men rette instruktøren og hesten, så kan det gå veldig kjapt det. At par-tre timer, så begynner rytmen og komme. Enkelt-time er genialt. Man trenger ganske mye fokus når man skal trene sits. Heldigvis er det veldig vanlig at voksne begynner å ri, så det er ikke unormalt å ha nybegynnertime med voksne. Hør med rideskolene nær deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå