Poppsilopp Skrevet 5. juni 2012 #1 Del Skrevet 5. juni 2012 Dere som har hatt eksamen/prøve etter endt kurs, hva ble dere spurt om? Måtte dere kunne mange navn på legemiddler, eller er det mest å lese av legemiddelkort og kunne beskrive arbeidsoppgavene vi skal ha? Kom gjerne med mer informasjon hvis dere har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Del Skrevet 5. juni 2012 Hvilken utdanning er det du går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juni 2012 Hvilken utdanning er det du går? Det er ingen utdanning, det er et kurs som gjør at man er sertifisert til å gi medisiner på sykehjem/sykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Del Skrevet 6. juni 2012 Det er ingen utdanning, det er et kurs som gjør at man er sertifisert til å gi medisiner på sykehjem/sykehus Ok, så du er hjelpepleier som tar medisinkurs? Vet dessverre ikke noe om spørsmålene til den prøven. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Del Skrevet 6. juni 2012 Ufaglærte kan i enkelte tilfeller få delegert myndighet til å dele ut doserte medikamenter (varierer nok fra kommune til kommune). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #6 Del Skrevet 6. juni 2012 Ufaglærte kan i enkelte tilfeller få delegert myndighet til å dele ut doserte medikamenter (varierer nok fra kommune til kommune). Og fra arbeidssted til arbeidssted. Her i kommunen får ikke assistenter lov til å dele ut medisiner på flere av sykehjemmene, men i hjemmesykepleien deler de ut så pillene spruter. Kommer ann på hvor desperate arbeidsgiveren er. Men dette ble ot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Del Skrevet 6. juni 2012 De som ikke har utdanning, eller de som har en utdanning uten medisinkompetanse (f.eks sosionom eller pedagog) må ha legemiddelhåndteringskurs for å kunne dele ut medisiner. til spørsmålet: "eksamen" i dette er latterlig lett. Les en gang eller to igjennom det heftet du har fått utdelt på kurset så går det så greit så. Det er viktigst at du kan lese av et medisinkort. På denne delen av prøven må du ha 100% riktig. Det er ikke vanskelig, men du må ha tungen bent i munnen, lurt å sjekke ordentlig at du har fått med deg alt. På spørsmålsdelen er kravet 60 % rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chevy Skrevet 6. juni 2012 #8 Del Skrevet 6. juni 2012 De spørsmålene er utrolig enkle, og prøven er vel avkrysning.. Var satt av 2 timer til prøven der jeg skulle ta den, alle var ferdig etter 15 minutter:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinner Skrevet 6. juni 2012 #9 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Vi måtte ha alt riktig og kunne navngi virkning/bivirkning på enkelte medisiner. Forklare hvordan sette subcutan injeksjon, forskjell på stikkpille/vagitorie (skulle tatt seg ut å ta feil på den ) Lover og regler måtte vi også kunne litt om. Enterotabletter, depottabletter , Sublingvaltabletter husker jeg vi måtte skrive litt om. Ellers husker jeg rett og slett ikke mer, er noen år siden nå Dette var som hjelpepleier Endret 6. juni 2012 av Sinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 7. juni 2012 Har hatt eksamenen i dag. Følte det gikk greit, fikk flere av spørsmålene som er nevnt her så takk for hjelpen! For de som lurte så er jeg assistent på et bofellesskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stean Skrevet 16. februar 2017 #11 Del Skrevet 16. februar 2017 Hallo! alle sammen. Jeg jobber som helsefagarbeider på et sykehjem og skal snart ta eksamen på legemiddelhåndtering. Jeg lurer om dere har peiling at hva ble spurt om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Del Skrevet 16. februar 2017 Hallo! alle sammen. Jeg jobber som helsefagarbeider på et sykehjem og skal snart ta eksamen på legemiddelhåndtering. Jeg lurer om dere har peiling at hva ble spurt om? Anonymkode: ebe25...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 18. februar 2017 #13 Del Skrevet 18. februar 2017 Ble spurt om bivirkninger av veldig vanlige medisiner, en del om blodsukker, hva man skal gjøre hvis 'sånn-og-sånn", endel om nitroglyserin og brystsmerter, og såklart hvordan tolke legemiddelkort og signeringslister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå