AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Noen som vet hvorfor jeg blir kvalm av mørk sjokolade? Tåler ikke melk så noen mørke sjokolader er det eneste jeg kan spise og jeg spiste en hel bocca for en time siden og er kvalm nå. Ikke veldig, men litt småkvalm og det var jeg lørdag da jeg spiste også og forige onsdag og kvalmen den varer i mange timer. Hva er det dette kan være? Kan jeg være alergisk eller noe?
wahaj Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Det er ikke det at du spiste en stor mengde da, eller på kort tid? Nå liker ikke jeg mørk sjokolade, så jeg spiser det aldri. Men det er vel rimelig mettende og kvalmenes med for mye.
Minya Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Kakao er ihvertfall en kjent trigger for migrene, så det skulle ikke forundre meg om det er andre underliggende sykdommer som kan trigges. Det er også høye innholdsverdier av tanniner (korriger meg om jeg bommer helt her, kom plutselig ikke på om det er tannin eller den andre greia jeg aldri husker navnet på) i mørk sjokolade, spesielt i de over 70% kakao, og noen reagerer mer på tanniner enn andre. Bocca inneholder/kan inneholde også mandler, noe jeg feks reagerer på, gjerne med kvalme. Endret 5. juni 2012 av Minya
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar. Jeg har faktisk en litt lett hodepine nå også. Spiste kanskje den opp på 10-15 minutter. Spiser også sjokolade veldig skjeldent (med et untak av den siste uken) så da tipper jeg at det var grunnen bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå