bazinga88 Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Nå er jeg nyutdannet førskolelærer og har ikke fått noen positive tilbakemeldinger på søknadene mine, har sendt en god del.. Jeg er meget sikker på at søknadene ikke var de beste, for har ikke blitt innkalt til intervju engang. Så da er mitt spørsmål.. Hvordan skrive en bra søknad? Hva burde jeg ta med? Hvor går "grensen" til skryting av meg selv? Takker for svar Endret 5. juni 2012 av bazinga88
strawberry Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Som førskolelærer kan det vel være positivt om man skriver litt om interesser som kan "gjøre deg til en bedre lærer". F.eks om du er musikalsk, eller om du liker natur (og så videre..). Ellers er det viktig å ikke skrive for kort søknad, men heller ikke for lang da det blir kjedelig å lese.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Først henviser du til det stedet du fant annonsen, og skriver at du søker på den stillingen. Skriv tre ord om deg selv (i en hel setning). Skriv litt om motivasjonen, og hvorfor de skal ansette deg. Skryt gjerne litt av organisasjonen du søker på om du kan det. Om dere lurer på noe, ta gjerne kontakt med undertegnede. (som avslutning).
Spiralis Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Nå er jeg nyutdannet førskolelærer og har ikke fått noen positive tilbakemeldinger på søknadene mine, har sendt en god del.. Jeg er meget sikker på at søknadene ikke var de beste, for har ikke blitt innkalt til intervju engang. Så da er mitt spørsmål.. Hvordan skrive en bra søknad? Hva burde jeg ta med? Hvor går "grensen" til skryting av meg selv? Takker for svar Ambisjoner! Slikt er bra! Hva har du å by på? Hvilken kunnskap har DU å overføre til elevene? Hva er dine tanker om den jobben du skal gjennomføre? Hvordan skal DU få til en kunskapsoverføring fra deg og til elevene? Hvordan skal du få til å se hver enkelt elev som et menneske? Hvordan skal du få til å være tett på de på en positiv måte? Hvordan skal du forholde deg til elevene som gruppe? Hvordan takler du kilkkdannelser i klassen? Har du sosiale antenner?.. og hvordan bruker du den innformasjonen antennene dine gir deg? Hvilke sider ved deg burde elevene respektere og hvordan skal du oppnå denne respekten. Hvordan skal DU bli en god lærer?
bazinga88 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2012 Ambisjoner! Slikt er bra! Hva har du å by på? Hvilken kunnskap har DU å overføre til elevene? Hva er dine tanker om den jobben du skal gjennomføre? Hvordan skal DU få til en kunskapsoverføring fra deg og til elevene? Hvordan skal du få til å se hver enkelt elev som et menneske? Hvordan skal du få til å være tett på de på en positiv måte? Hvordan skal du forholde deg til elevene som gruppe? Hvordan takler du kilkkdannelser i klassen? Har du sosiale antenner?.. og hvordan bruker du den innformasjonen antennene dine gir deg? Hvilke sider ved deg burde elevene respektere og hvordan skal du oppnå denne respekten. Hvordan skal DU bli en god lærer? Masse bra å tenke på her som du nevner. Men blir det ikke litt mye å ta med dette i en jobb søknad? dette kunne nesten blitt en 20 siders oppgave ;P
Spiralis Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Masse bra å tenke på her som du nevner. Men blir det ikke litt mye å ta med dette i en jobb søknad? dette kunne nesten blitt en 20 siders oppgave ;P Du får ta et utvalg. Greit at en søknad ikke blir for lang, men du kan formulere deg på måter som får fram ganske mye om disse temaene på en ganske kortfattet måte. Skriv kortfattet om det i søknaden og vær forberedt på å utdype tankene dine i intervjuet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå