Gå til innhold

Ordentlige photoalbum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en god del bilder jeg vil få i album. Har lett byen rundt, og det største jeg finner er ett lite album som kun har plass til 300 bilder..Vel, det er lite i mitt perspektiv.

Jeg har to album fra før av, som jeg kjøpte på nille, det siste kjøpte jeg da jeg var sånn 16-17 år gammel, så det er jo 4-5 år siden. Nille har ikke disse lenger. Men det var altså tjukke gode album med sånn "silkepapir" for å beskytte bildene. Plass til mye mer enn bare 300 bilder.

Planen er å ha ett album for det første leveåret til sønnen min, men med allerede 250 framkalte bilder, så sier det seg selv at 300 bilder ikke er nok plass.

De på nille kostet bare 179, noe som er gitt for pengene! Har ikke vært på photobutikker og sett, for jeg regner med det er svindyrt. Vet noen av dere om andre steder som selger rimelige, men tjukke og store album?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter forresten foto og ikke photo ;)

Uansett så vet jeg at fotobutikker har en del forskjellige og de er faktisk ikke så dyre som man skulle tro

• Liker 1
Skrevet

Det heter forresten foto og ikke photo ;)

Uansett så vet jeg at fotobutikker har en del forskjellige og de er faktisk ikke så dyre som man skulle tro

Åja..Mon tro hvor jeg har fra at det heter photo.. :klo:

Jeg så et helt greit album på en bokhandel til 350, men dette er dyrt etter mitt kaliber, da. :) Men jeg får vel ta en tur på fotobutikker også da for å se hva de har. :)

Skrevet

Japanfoto hadde en gang tilbud på de iallefall. Husker ikke hvor mye de kostet men jeg reagerte på at de var veldig billige

(du har sikkert photo fra det engelske språket :) )

Skrevet (endret)

Japan Photo har noen som er litt større enn 300 bilder vet jeg, tror de er til 500 bilder. Men vil du ha sånne der du limer bildene på ark, eller sånne med plastlommer du bare dytter bildene inni? De jeg tenker på fra JP er sånne med plastlommer iallfall.

Edit: Clas Ohlson har også sånne med plastlommer, dette med 300 bilder koster 150kr: http://www.clasohlson.com/no/Fotoalbum/Pr384472000

Du kan jo evnt. ha 2 album.. eller du kan ha ett sånt "babyalbum" med endel tekst osv (slike ferdige der du fyller ut om første ditt og datt osv) også et sånt vanlig plastlomme-album ved siden av med flere bilder.

Endret av SoftKitty
Skrevet

Jeg vil ha sånn som man limer :) har planlagt hvordan albumet skal se ut med både fødselshistorie, ultralydbilder, hans første tenner, smil, ord osv, så det vil nok ikke funke med sånne plastlommer, selv om de er ok de også.

Ja er sikkert fra det engelske språket jeg har poto fra ja. Innbildte meg bare at det var slik vi skrev det også. Akkurat som hamburger, hehe :)

Skrevet

Du kan jo kjøpe et 12x12" (ca. 30x30cm) scrapbooking-album med store plastlommer. Da må du kjøpe 12x12"-ark utenom til å lime bildene på. Men det er ikke veldig billig. Blir fint da:) Du finner det i diverse scrappebutikker, du kan google det eller se på http://scrapping.no for en oversikt. Hvis du går for denne løsningen anbefaler jeg D-ringalbum fra American Crafts - de er pene og har god kvalitet, og det er plass til mange plastlommer.

Clas Ohlson har a4-fotopermer og tilhørende fotokartong med hull for en litt enklere variant. Da blir ikke bildene beskyttet på samme måte da. Må si eg ikke vet om noen sånne album med silkepapir mellom.. men mener jeg kjøpte et på en fotobutikk en gang i tiden, mulig de har det også på JapanPhoto. Det dumme med slike er at sidene "sitter fast" så man må gjøre alt kronologisk og ikke gjøre feil.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...