Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hei =)

Jeg er farmasistudent og snart ferdig med mitt første studieår. Planen er å ta en bachelorgrad.

Dette studiet er knalltøft, hvertfall for den som ikke har så gode forutsetninger. Jeg og min søster er faktisk de eneste i hele familien som studerer og har studert på høyskolenivå.

Jeg har fått meg sommerjobb på det apoteket jeg skal ha praksis på i mitt 2. studieår (til høsten).

Jeg er veldig sliten etter dette året. Jeg har også tidligere vurdert å slutte fordi jeg synes det er mange vanskelige fag, og verre blir det de neste årene. Synes av og til det er meningsløst å fortsette på dette studiet, fordi jeg ikke forstår så mye av det jeg leser og ikke minst kjemien. Også fordi det er hardt (press)og vanskelig.

Jeg har som sagt fått meg jobb på apotek. Er det mulig å ta seg et fri-år etter første studieår? Er det vanlig at man tar et fri-år etter ett år på høyskole? Kommer jeg til å få fortsette å jobbe på apoteket selv om jeg tar meg et fri-år? I løpet av fri-året kan jeg finne ut om dette er rett yrke for meg, ikke sant? :)

Takker så mye for alle svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest test123
Skrevet

Om du ikke er motivert etter ett år så er sikkert friår lurt, men om du blir noe klokere etter friåret er jeg ikke så sikker på. Det ender fort med at man ikke tenker over sudiefremtiden før det bare er noen dager igjen til man skal ta valget på nytt.

Egentlig bør du bruke sommerferien til å pønske ut hva du vil, snakk med venner, søk litt rund på nettet osv.

Man skal ha en god porsjon flaks om man skal treffe det riktige studiet på første forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om hva som er vanskelig? Hvor mye jobbing kreves? Har tenkt til å begynne på farmasi og blir litt nervøs nå :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet