AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Jeg skjønner meg ikke på grunnbeløpet forhold til minstesatsen på AAP. De går ikke overens. Kan noen forklare? Er det noen som har fått den nye satsen? Hvor mye fikk dere?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Jeg fikk 6090 før skatt sist gang, har noen andre fått oppjustert?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Man får etterbetalt oppjusteringen. Men jeg leste at folk på forumet allrede hadde fått det.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Spiller det noen rolle, når alle får den samme summen til slutt?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Spiller det noen rolle, når alle får den samme summen til slutt? Tenkte bare at det ble gjort for alle. Og siden det ikke var gjort, så har jeg ikke krav på det.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Hvor mye grunnbeløpet er på er felles for alle i hele Norge, så om man får støtte regnet ut i fra grunnbeløpet/betaler for tjenester som regnes ut i fra grunnbeløpet, så er det "likt for alle". Dårlig forklart, men du skjønte det forhåpentligvis. Jeg har forresten ikke fått oppjustert stønad, har også minstesats AAP.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Hvor mye grunnbeløpet er på er felles for alle i hele Norge, så om man får støtte regnet ut i fra grunnbeløpet/betaler for tjenester som regnes ut i fra grunnbeløpet, så er det "likt for alle". Dårlig forklart, men du skjønte det forhåpentligvis. Jeg har forresten ikke fått oppjustert stønad, har også minstesats AAP. Nei.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Spiller det noen rolle, når alle får den samme summen til slutt? Ja, jeg vil vite hva jeg får i måneden etter at det er justert opp!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Går på aap jeg og, men fått høre at dette blir etterbetaøt en gang i juli ? Om det stemmer vet jeg desverre ikke. Men hvis noen vet hvor mye minstesats dagsats blir etter oppjusteringen av grunnbeløpet vil jeg også gjerne vite! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Nei. Grunnbeløpet (G) er et beløp som blir endret i takt med inflasjon, det vil si at når ting blir dyrere/folk tjener mer så øker også grunnbeløpet. Hvor mye man får i arbeidsavklaringspenger (og andre stønader) blir regulert ut i fra hvor mye G er. Noen ting, som betaling av tjenester, rett på forskjellige ytelser, blir regnet ut i fra hvor stor inntekt man har i forhold til grunnbeløpet, f.eks. at man kan tjene max 6G for å få en type støtte. Grunnbeløpet er det samme for alle personer i hele Norge på samme tidspunkt. Skjønte du mer nå..? Ja, jeg vil vite hva jeg får i måneden etter at det er justert opp! Grunnbeløpet er endret fra kroner 79 216 (2011) til kroner 82 122 (2012). Det vil si at 2G, altså minstebeløpet på AAP er kroner 164 244.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er håpløs i matte, men hvordan finner man dagsatsen av det ? Deler jeg beløpet på 12 mnd og ser hva mndbeløpet blir ? - Ikke ts, men ikke et matte person heller xP
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Det er ca 26 utbetalinger i året, noe som vil si ca 6317 kroner per utbetaling.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er håpløs i matte, men hvordan finner man dagsatsen av det ? Deler jeg beløpet på 12 mnd og ser hva mndbeløpet blir ? - Ikke ts, men ikke et matte person heller xP Det er ca 26 utbetalinger i året, noe som vil si ca 6317 kroner per utbetaling. Og det blir kroner som du egentlig får etter skatt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Skulle stå 4928 i forrige innlegg. 8 kroner mer enn året før det. Dette kan ikke stemme.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #18 Skrevet 5. juni 2012 8 kroner mer enn året før det. Dette kan ikke stemme. Du får kanskje utbetalt noe høyere enn minstebeløpet, så du har nok mer utbetalt. heldiggrid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå