Gå til innhold

Brød når man slanker seg

Anbefalte innlegg

Gjest Slankegjest
Skrevet

Min kusine på 35 år sier at hun skal slanke seg. Hun er ikke syltynn men ikke "feit" heller. Men hun skal hvertfall slanke seg.

Hun spiser to grove brødskiver til lunsj hver dag- og i dag spurte hun meg om det er dumt når man slanker seg. "vel, jeg vet ikke jeg" sa jeg og liknet på et spørsmålstegn. Jeg er altså veldig dårlig på slanketing :fnise:

Så lurer på om det er dumt å spise to grove brødskiver hver dag om man skal slanke seg? Man går vel ikke opp i vekt av det? Hun har et ganske normalt/bra kosthold vedsina... Spiser mye fisk og havregryn :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hun lurer på er vel om karbohydratene i brødet hindrer vektnedgang osv.. jeg er ikke lavkarbomenneske, så jeg kan bare si at ja, en kan gå ned i vekt og samtidig spise de to grovbrødskivene hver dag, null stress :)

Høres forresten ikke ut som hun trenger å gå ned i vekt, men å stramme opp, og det ordner hun med styrketrening!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor mye hun vil gå ned, hvor aktiv hun er ellers og sånne ting.

• Liker 1
Gjest Slankegjest
Skrevet (endret)

Takk for svar! Så hun kan bare kose seg med brødskiver uten å bekymre seg? Det er jo bra :sol:

Hun er ikke så veldig aktiv, ikke den siste måneden hvertfall. Trener ikke så mye, men går en halvtime hver dag. Hun har fortalt at hun skal gå ned 5 kg.

Endret av Slankegjest
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva annet hun spiser, det... Det er om hun er i kaloriunderskudd eller ikke som avgjør om hun går ned i vekt. Grovbrød er mettende og sunt (så sant man ikke topper det med nugatti..). To skiver til lunsj er helt ok.

Siden hun tydeligvis ikke har peiling på kosthold kan du jo foreslå at hun registrerer seg (gratis) på diett.no eller MyLog eller lignende. Der kan hun regne ut hvor mange kalorier hun trenger daglig, og registrere alt hun spise og få regnet ut hvor mye kalorier (samt fordeling av næringsstoffer) hun får i seg.

Gjest Slankegjest
Skrevet

Det kommer an på hva annet hun spiser, det... Det er om hun er i kaloriunderskudd eller ikke som avgjør om hun går ned i vekt. Grovbrød er mettende og sunt (så sant man ikke topper det med nugatti..). To skiver til lunsj er helt ok.

Siden hun tydeligvis ikke har peiling på kosthold kan du jo foreslå at hun registrerer seg (gratis) på diett.no eller MyLog eller lignende. Der kan hun regne ut hvor mange kalorier hun trenger daglig, og registrere alt hun spise og få regnet ut hvor mye kalorier (samt fordeling av næringsstoffer) hun får i seg.

Ok, takk for svar! :) nei, hun topper det ikke meg nugatti, så da går det vel greit å spise det :) skal tipse henne om diett.no og MyLog!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...