Papirfly Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 (endret) På fellesområdet utenfor huset vårt står det en trampoline som tilhører noen som bor her. Gutten vår og de andre ungene i nabolaget har alltid fått bruke den, men nå er sikkerhetsnettet løsnet og falt av. De andre naboungene (mellom 8 og 10 år) bruker fremdeles trampolinen, men jeg har sagt nei til seksåringen da jeg mener dette ikke er trygt. Spesielt ikke siden tre-fire barn hopper på den samtidig. Jeg vet ikke hvem de andre foreldrene er eller hvem som eier trampolinen, men det er ikke poenget mitt. Ville dere latt barna hoppe på en trampoline uten sikkerhetsnett? Det er en sånn stor en. Eller er jeg for streng? Endret 5. juni 2012 av everydaywings
Furstina Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Innan vi monterade säkerhetsnätet på vår trampoline (1 dag) så var regeln hos oss 1. Bara EN person får hoppa åt gången. 2. Inga försök till volter eller konster Eftersom du inte vet vems det är borde du ta reda på det, och prata tillsammans med alla barnen om reglerna och se att alla är överens. Det bör man göra även om det finns nät.
Papirfly Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Eftersom du inte vet vems det är borde du ta reda på det, och prata tillsammans med alla barnen om reglerna och se att alla är överens. Det bör man göra även om det finns nät. Jeg skal finne ut hvem som eier trampolinen, men lurer på om jeg inntil da skal nekte ham å bruke den. Vet ikke om jeg er overbeskyttende her...
Gjest Mildrid Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Mine unger får ikke lov å hoppe uten nett. Noen påstår at barna blir flinkere til å passe seg når nettet ikke er der, men jeg er uenig. Uhell skjer uansett, og når de skjer er jeg glad det finnes et nett som fanger opp barna før de faller av å knekker noe.
frøkna Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Hvis det er i fellesområde og barna dine (og deg?) ville vanligvis brukt den ofte, kan du kanskje påspandere nytt sikkerhetsnett da. 2
Blod Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Ungen kan jo lett føle seg utenfor, når barna får hoppe og ikke den. Men det er jo bedre det enn at noen blir alvorlig skadet. Du er ikke for streng
Furstina Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Det är olik typ av hopping med och utan nät. Den med nät kan vara minst lika farlig. Se till att "dörren" är stängd. Akta pinnar Ha maxgräns på antal barn Se till att barnen som hoppar är i jämnlik storlek Får de ha bollar inne i studsmattan Med nät leker de mycket på trampolinen, kastar sig in i nätsidorna. Leker kull/ha den. har bollar inne. Hoppar i hög. Springer runt etc Min son har just haft armen i gips efter en lek-olycka i en trampoline. De brottades och han fick armen under sig. Nät eller inte hade inte spelat någon roll då, skadan skedde tack vare armens position och ett fjädrande underlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå