Gå til innhold

"Syden" i vinter, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å ta en tur til varmere strøk i desember/januar. Men hvor er vi garantert sol hver dag? Vil helst ikke dra så altfor langt, skulle gjerne holdt oss innenfor Europa, men er også inne på tanken om Thailand(hvis vi finner noe til en ok pris).

Har tenkt litt på Gran Canaria, men har hørt om flere som har hatt "styggvær" der i jan/feb så er litt usikker, for målet er å slikke sol:p Egypt er uaktuelt, har hørt så mye skummelt om den plassen.

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vært på gran canaria vært år i des/jan vi. Vært fint vær.

har også vært i egypt i januar. der var det litt kaldere enn det var på gran canaria, men likevel bra.

Skrevet

Jeg har vært både i Egypt og Gran Canaria i desember og jeg frøs begge steder, også på dagtid. Ser at Jordan visstnok skal være litt varmere og Kapp Verde ganske varmt.

Skrevet

Takk for svar:)

Flere som har vært på Gran Canaria rundt juletider? Hvordan var været?

Virker som om det er en risk å dra dit mtp. så forskjellige erfaringer med været.. Man kan være heldig, eller man kan være skikkelig uheldig og bare få drittvær hele ferien:(

Skrevet

Altså, det kommer an på hvor frossen du er og hvor du er på øya. Det blåser f.eks mer i Maspalomas enn på Playa Del Ingles. Temperaturen lå jevnt på 22-25 grader i fjor, noe som egentlig ikke bør være kaldt, men kombinert med vind ble det litt for kaldt for meg. Gran Canaria er relativt værstabilt, og det er vel det tryggeste værmessig innenfor relativt kort reisevei på den tiden av året.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Tenerife flere ganger i desember og har aldri frosset. Blir kjølig når sola går ned, da.

Skrevet

Hadde dere sol da? Altså ikke overskyet, men KUN sol?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere sol da? Altså ikke overskyet, men KUN sol?

Det hendte vel at det kom en sky, men det var stort sett skyfritt. Å ikke skulle se en eneste sky i løpet av en uke på en øy langt ute i Atlanterhavet er vel litt vel optimistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...