AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hvis du overfører penger fra en bank til en annen i ditt eget navn, hvordan gjør du det? Betaler du giro, eller finnes det andre måter?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 betaler regning. så skriver jeg meld i steden for kid.
TheSgirl Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Nettbank? Fra den ene kontoen til den andre? Må være den enkleste og billigste måten.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Nettbank? Fra den ene kontoen til den andre? Må være den enkleste og billigste måten. Betyr dette at du betaler en giro til deg selv? Jeg har hørt det er andre måter å overføre egne penger på, men jeg kan dessverre lite om dette.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Jeg var kanskje litt upresis. Jeg snakker om nettbanker, og giro igjennom nettbank, eller andre muligheter igjennom nettbank.
Lykkelitenen Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Jeg har ett eget alternativ i nettbank som heter "overføre" og som er for overføring mellom egne konti. Betaler ikke noe for dette, med mindre det er fra sparekonto med overføringsgrenser og jeg går over den. Har også sms-overføring, men da betaler jeg for meldingen. (edit, så ikke at du ønsket å overføre mellom to ulike banker, leste litt raskt gjennom hoveinnlegget, så da funker ikke denne måten) Endret 5. juni 2012 av Lykkelitenen
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Jeg har ett eget alternativ i nettbank som heter "overføre" og som er for overføring mellom egne konti. Betaler ikke noe for dette, med mindre det er fra sparekonto med overføringsgrenser og jeg går over den. Har også sms-overføring, men da betaler jeg for meldingen. Har sett denne og vil gjerne bruke den, men kan en få lagt til kontoer i andre banker her? Jeg klarer det ikke. Hvilken bank har du?
Sol79 Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Har sett denne og vil gjerne bruke den, men kan en få lagt til kontoer i andre banker her? Jeg klarer det ikke. Hvilken bank har du? Dette går jo selvfølgelig ikke når det er snakk om kontoer i to forskjellige banker, da må du legge inn overføringen som en vanlig regningsbetaling med melding i stedenfor KID. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Dette går jo selvfølgelig ikke når det er snakk om kontoer i to forskjellige banker, da må du legge inn overføringen som en vanlig regningsbetaling med melding i stedenfor KID. takk
Britt Banditt Skrevet 6. juni 2012 #10 Skrevet 6. juni 2012 Dette går jo selvfølgelig ikke når det er snakk om kontoer i to forskjellige banker, da må du legge inn overføringen som en vanlig regningsbetaling med melding i stedenfor KID. Jepp, akkurat som om du skulle overført penger til en annen privatperson.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Kanskje et dumt spørsmål, men jeg ser at to av dere skriver at man skal ha melding. Er det ikke bare å skrive inn kontonummeret sitt og summen? Jeg må vel ikke akkurat skrive 'Til meg fra meg, her er pengene dine'?
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Kanskje et dumt spørsmål, men jeg ser at to av dere skriver at man skal ha melding. Er det ikke bare å skrive inn kontonummeret sitt og summen? Jeg må vel ikke akkurat skrive 'Til meg fra meg, her er pengene dine'? Jeg trenger ikke å skrive noe nei, men får da spørsmål om jeg vil sende uten melding.
Namine Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Tror ikke du må legge inn melding. Du kan jo prøve å la vær å skrive noe i meldingsfeltet (tror det skal gå også, men har ikke prøvd selv), men om du må skrive der, kan ikke ikke bare skrive: - overføring - eller noe da? Er jo egentlig det samme det, er jo bare du som skal se det allikevel (så lenge det er overføring fra den ene kontoen din til den andre kontoen din). Endret 6. juni 2012 av Namine
Britt Banditt Skrevet 6. juni 2012 #14 Skrevet 6. juni 2012 Du må ikke skrive noe, i hvert fall ikke i DnB og Nordea.
Sol79 Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 Du må selvfølgelig ikke skrive noe, men i mange banker må man velge betaling med KID eller betaling med melding derfor ordla jeg meg som jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå