Gå til innhold

Hvordan overfører du penger mellom egne kontoer i forskjellige banker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du overfører penger fra en bank til en annen i ditt eget navn, hvordan gjør du det? Betaler du giro, eller finnes det andre måter?

AnonymBruker
Skrevet

betaler regning. så skriver jeg meld i steden for kid.

Skrevet

Nettbank? Fra den ene kontoen til den andre? Må være den enkleste og billigste måten.

AnonymBruker
Skrevet

Nettbank? Fra den ene kontoen til den andre? Må være den enkleste og billigste måten.

Betyr dette at du betaler en giro til deg selv? Jeg har hørt det er andre måter å overføre egne penger på, men jeg kan dessverre lite om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kanskje litt upresis. Jeg snakker om nettbanker, og giro igjennom nettbank, eller andre muligheter igjennom nettbank.

Skrevet (endret)

Jeg har ett eget alternativ i nettbank som heter "overføre" og som er for overføring mellom egne konti. Betaler ikke noe for dette, med mindre det er fra sparekonto med overføringsgrenser og jeg går over den.

Har også sms-overføring, men da betaler jeg for meldingen.

(edit, så ikke at du ønsket å overføre mellom to ulike banker, leste litt raskt gjennom hoveinnlegget, så da funker ikke denne måten)

Endret av Lykkelitenen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett eget alternativ i nettbank som heter "overføre" og som er for overføring mellom egne konti. Betaler ikke noe for dette, med mindre det er fra sparekonto med overføringsgrenser og jeg går over den.

Har også sms-overføring, men da betaler jeg for meldingen.

Har sett denne og vil gjerne bruke den, men kan en få lagt til kontoer i andre banker her? Jeg klarer det ikke. Hvilken bank har du?

Skrevet

Har sett denne og vil gjerne bruke den, men kan en få lagt til kontoer i andre banker her? Jeg klarer det ikke. Hvilken bank har du?

Dette går jo selvfølgelig ikke når det er snakk om kontoer i to forskjellige banker, da må du legge inn overføringen som en vanlig regningsbetaling med melding i stedenfor KID.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette går jo selvfølgelig ikke når det er snakk om kontoer i to forskjellige banker, da må du legge inn overføringen som en vanlig regningsbetaling med melding i stedenfor KID.

takk

Skrevet

Jepp, akkurat som om du skulle overført penger til en annen privatperson.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg ser at to av dere skriver at man skal ha melding.

Er det ikke bare å skrive inn kontonummeret sitt og summen? Jeg må vel ikke akkurat skrive 'Til meg fra meg, her er pengene dine'?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg ser at to av dere skriver at man skal ha melding.

Er det ikke bare å skrive inn kontonummeret sitt og summen? Jeg må vel ikke akkurat skrive 'Til meg fra meg, her er pengene dine'?

Jeg trenger ikke å skrive noe nei, men får da spørsmål om jeg vil sende uten melding.

Skrevet (endret)

Tror ikke du legge inn melding. Du kan jo prøve å la vær å skrive noe i meldingsfeltet (tror det skal gå også, men har ikke prøvd selv), men om du må skrive der, kan ikke ikke bare skrive: - overføring - eller noe da? :)

Er jo egentlig det samme det, er jo bare du som skal se det allikevel (så lenge det er overføring fra den ene kontoen din til den andre kontoen din). :)

Endret av Namine
Skrevet

Du må ikke skrive noe, i hvert fall ikke i DnB og Nordea.

Skrevet

Du må selvfølgelig ikke skrive noe, men i mange banker må man velge betaling med KID eller betaling med melding derfor ordla jeg meg som jeg gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...