Gå til innhold

Gode boller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med etterheving og ikke minst steketemperatur og steketid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes ikke TW oppskriften er så god. Når de er helt ferske er de gode, men de er ikke gode å fryse...

Skrevet
Hva med etterheving og ikke minst steketemperatur og steketid?

Stekes på 210 grader i 10-12 min. Hun etterhevet ikke i det hele tatt. Men her fungerer vel hevingsregler. Men det hevet kjempebra. Når deigen er laget og skal heve første gang. Legges den i tupperwarebollen med lokk og er ferdig hevet når lokket spretter opp av seg selv.

Skrevet

Takk takk. Har ingen TW hevebolle (bruker fyrstikktrikset jeg da :blunke: ), eller noe annet av TW for den saks skyld, men det trenger man jo ikke for å lage gode boller. Får teste ut denne oppskriften når de andre bollene er oppspist, så skal jeg komme tilbake med min personlige mening. :)

Skrevet

Nå har jeg testet ut tupperwarebollene. Jeg må si jeg var ganske skeptisk da jeg så konsistensen på bollene, og hvordan de liksom fløt ut på brettet. Men under stekingen "samlet de seg" og hevet og ble luftige og fine, og ikke minst: de smakte veldig godt! :tommelsmil:

Skrevet

Syntes boller blir aller best hvis man har i litt kardemomme.

Gjest Brunhilde
Skrevet
Syntes boller blir aller best hvis man har i litt kardemomme.

Jeg er nesen enig med deg, men jeg vil ha MYE kardemomme.

Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager boller og får masse skryt av dem, så blir de stort sett gode også da. Bakepulver gjør bollene lettere, vaniljesukker bruker jeg bare på "S"-er.

Bruker nesten oppskrift til gjærbakst, det blir bra allikevel, gitt.

Skrevet

Jeg er nesen enig med deg, men jeg vil ha MYE kardemomme.

Jepp, samme her. Skulle skrevet MYE, ikke lite :briller:

Skrevet

For oss som ikke har sånne tw-kopper, hva kan man bruke istedetfor. Jeg er ingen baker, men disse bollene så litt spennende ut... :oops:

Skrevet
For oss som ikke har sånne tw-kopper' date=' hva kan man bruke istedetfor. Jeg er ingen baker, men disse bollene så litt spennende ut... :oops:[/quote']

Det er bare å bruke en vanlig bolle å legge et håndkle over. Det som er med denne tupperware bollen er at når deigen er ferdig hevet hopper lokket av bollen. Men det går sikkert fint å bare gjøre det på vanlig måte. Altså bolle med et håndkle over. Har ikke bakt så mye boller før (men tw bollene gjore ting litt lettere for meg) men heving uten twbollen er vel ca en 1/2 time.

Skrevet

Jeg synes det er best med en plastpose OG håndkle over en deig som heves, da blir det nemlig fuktig og varmt i bollen og deigen heves bedre. I en tupperwarebolle er det jo et plastlokk som virker på akkurat samme måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...