AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Når man tygger en tyggis, hva får man i seg av karbohydrater osv? Ligger det i "smaken", så det går rett i magan, eller er det i tyggeklumpen, så det spyttes ut igjen? IKKE for at jeg skal slutte å tygge tyggis, er bare nysgjerrig p åom noen vet det
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Masse aspartam, og xylitol som virker lakserende på magen ved store inntak. Aspartamen er et kapittel i seg selv, men ja. Jeg tygger det ikke lenger, fikk vondt i hodet.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Vondt i hodet? Auda :-/ Men mener du at alt av næringsinnhold blir tatt opp i kroppen? Eller blir det med selve tyggisen når den er ferdigtygd? Det er jaggu ikke lett å stille dette spørsmålet så det blir forståelig, håper noen skjønner hva jeg mener TS
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Du tygger "næringsstoffene" ut av tyggisen og det blir med ned i magen når du svelger.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Ja, dere tygger jo ut alt tyggisen inneholder. Det dere sitter igjen med er liksom det ferditygde "skjelettet" til tyggisen, det som det ikke er noe mer igjen av. Den gode smaken og alt er jo næringsinnholdet og det går rett i kroppen ja. Jeg fikk vondt i hodet av den kunstige søtningen aspartam, fikk også den samme hodepinen da jeg drakk pepsi max som inneholder aspartam, kunstig søtning, derfor så inntar jeg ikke lenger aspartam. Om noe er sukkerfritt, så er det kunstig søtet, som regel med aspartam.
Gjest notetur nomen Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Du tygger "næringsstoffene" ut av tyggisen og det blir med ned i magen når du svelger. Næringsstoffer? Det er ingen næringsstoffer i tyggis. Det er en mengde med sukkeralkoholer og hvis den ikke er sukkerfri, sukker. Endret 5. juni 2012 av notetur nomen
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Næringsstoffer? Det er ingen næringsstoffer i tyggis. Det er en mengde med sukkeralkoholer og hvis den ikke er sukkerfri, sukker. Alkoholer er et næringsstoff.
Mr.Omg Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Dere som får vondt i hode av produkter med aspartam enten bare innbillere dere det, eller så da dere en sjelden stoffskifteforstyrrelse om gjør at dere ikke tåler fenylalanin. For de aller, aller fleste folk så gjør ikke aspartam noen verdens ting med kroppen. TS: tygg tyggisen din med ro. Det verst som kan skje er at du blir støl i kjeven og løs i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå