Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet

Har vel blitt inspirert av alle (krmt, begge) frieri trådene her inne, og lurer på... Er det noen av dere som har planer om å fri til kjæreste/samboer den 29.? Lurer også på om det er noen som vet hvorfor det ble tradisjon at damer "fikk lov til å fri" skuddårsaften. Jeg har ingen planer om å fri til noen skuddårsaften, men det kunne vært ustyrtelig moro! 8)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

dersom jeg skulle fri, ville jeg definitivt ikke gjøre det på skuddårsdagen... for da ville jeg på en måte støtte opp om at det bare er da kvinner kan fri.. noe som er en holdning som ikke på noe vis hører hjemme i dagens samfunn.

Skrevet

Jeg skal ikke fri på skuddårsdagen og VET ikke hvorfor den dagen er valgt, men kan bare tenke meg at det er fordi jenter vanligvis ikke har fridd (til noen tid) at vi har fått denne dagen til disposisjon.

Kunne forresten vært morsomt å fri - han hadde blitt helt satt ut :hoho:

Gjest glamourgirl
Skrevet
:ler: Kanskje vi skal fri ikor :kul: Er visst noe med at hvis han ikke vil, men ikke klarer å si nei skal han gi deg hansker :roll: Egentlig er det helt latterlig, som gjest over her skrev, jada, en dag vært 4. år kan vi fri. Så mye dømmekraft har vi liksom :roll:
Skrevet

Det stemmer - han må gi deg tolv par hansker i en kurv om han ikke vil - derav uttrykket "å få kurven" om å bryte et forhold... :ler:

Gjest glamourgirl
Skrevet
Det stemmer - han må gi deg tolv par hansker i en kurv om han ikke vil - derav uttrykket "å få kurven" om å bryte et forhold... :ler:

:o Ja ja, da har man iallefall hansker for hver måned i det påfølgende året. Kunne godt trengt et par selbuvotter, jeg. Kanskje jeg skal fri 8) :lol:

Skrevet

Hm.. det artigste hadde jo vært om han måtte strikke vottene sjøl... :sjarmor:

Skrevet

Syns liksom jeg ser stakkar'n med fem pinner, to garnfager og mønster... Hadde nok vært lettere å si ja da :hoho::hoho:

Gjest glamourgirl
Skrevet
:hoho: Ser ham sitte der og rope ja, JA, JAAAAAAAAA
Gjest GreenSky
Skrevet
:hoho: Ser ham sitte der og rope ja' date=' JA, JAAAAAAAAA[/quote']

Hører sånt stadig vekk, jeg. :kul:

Skrevet

ser ofte menn strikkende på sælbuvotter ropende ja ja ja du asså, greeney :lol:

Gjest GreenSky
Skrevet
ser ofte menn strikkende på sælbuvotter ropende ja ja ja du asså' date=' greeney :lol:[/quote']

eh... hæ? :klø:

Skrevet

jeg skjønte hva greensky mente jeg da..

hehe

men jeg tror jeg kanskje skal forlove meg på skuuddårsdagen..

selvom jeg er gutt da

men der satte du meg på en ide glammor

Skrevet

For noen skuddår siden hadde noen kloke damehoder kokt sammen en listig plan. Et av disse damehodene var like strålende på utsiden som på innsiden, og jeg hadde et godt øye til henne. Ikke noe seriøst, men litt avstandsbeundring kanskje. Den angjeldende kvelden var vi i en ganske ufarlig sosial setting, mye folk og de fleste kjente hverandre godt. Så hører jeg at hun prøver å få kontakt med meg på tvers av halve rommet: "Sander, vil du gifte deg med meg?" Enkelt spørsmål, enkelt svar, uten betenkningstid: "Ja!".

Det skulle dere sett, hun stivnet fullstendig, så helt fortvilet ut før hun skrek: "Ååååå Neeeeeeeeeeeiiiiii!!!". Til tross for sammenstimling av de medsammensvorne var hun utrøstelig over dette katastrofale utfallet. Ikke at hun trodde jeg kom til å forfølge dette videre, men hun hadde selvsagt kalkulert med å "få kurven".

Skrevet

Det kom jo en storm av bebreidelser fra gjengen, at jeg kunne være så slem å si ja og alt det der, snakk om perspektiv. Som et lite plaster på såret ba jeg henne med på konsert en gang, noe hun takket ja til under sterk tvil og med alle forbehold. Etter at hun var borte fra miljøet traff jeg henne en gang i en annen by, og da fikk jeg høre at hun hadde giftet seg. Spurte ikke hvem som hadde fridd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...