Gå til innhold

Lite dilemma ang bordkart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi skal gifte oss om en drøy mnd, skal vi ha et hovedbord med oss på midten og forlovere og foreldre på hver sin side av oss. Vi skal videre ha småbord med 8 personer (eller kanskje 6) som står skrått nedover fra hovedbordet i to rader.

Så til problemet: vi har bestemt oss for å ikke splitte par for at alle skal være mer komfortable og kose seg mest mulig. Min forlover har ingen partner, mens mannens har en veldig ny kjæreste som er invitert. Vi har kun møtt henne én gang. Hvor setter vi henne?? Må vi virkelig sette henne blant de aller nærmeste ved hovedbordet? Eller er det greit å dele bare det paret og sette henne sammen med andre venner (som hun heller ikke kjenner)? Urgh vanskelig dette - setter pris på innspill! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Tenk om du hadde vært denne jenta, som ble med kjæresten din i et bryllup der han var den eneste du kjente - og du ble plassert et annet sted. Hadde du syntes det var koselig? Det hadde ikke jeg!:)

• Liker 5
Skrevet

Det er nettopp det! Det er derfor vi ikke har delt par ellers, for vi har en del som ikke kjenner hverandre/ikke kjenner andre enn partner. Synes bare det blir litt rart å ha de aller nærmeste pluss henne, virker som en litt merkelig kombinasjon ;)

Skrevet

Dersom dere har bestemt dere for å ikke splitte par, så synes jeg heller ikke dere skal splitte dem.

Er det slik at andre mister sin plass ved hovedbordet hvis hun sitter der?

Det går også an å snakke med forloveren og hans kjæreste, og spørre om det er greit å splitte dem. Noen er utadvendte og takler godt å sitte med fremmede, mens andre er mer inadvendte og vil føle seg svært ukomfortabel med å bli splittet. Hvordan er hun?

Dersom dere velger å splitte, så snakk med de som hun skal sitte med, og pass på at de er litt ekstra oppmerksomme på henne. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan dere ikke splitte bare dette paret! I og med at hun er kjæresten til din kommende manns forlover antar jeg at dere kommer til å bli kjent etter hvert. Er det en bra start på forholdet til henne å sette henne helt alene på et bord med bare ukjente, mens absolutt alle andre blir ivaretatt og får sitte med noen de kjenner? Hva tror du din manns forlover kommer til å si om kjæresten hans blir behandlet slik?

• Liker 3
Skrevet

Dere har rett. Nei ingen mister plassen sin der pga henne, det er mer kombinasjonen som er litt rar. Som sagt har vi kun møtt henne en gang, og da virket hun ikke akkurat utadvendt... Jeg tviler ikke på at de andre gjestene ville tatt vare på henne, men hun har det sikkert mye hyggeligere med kjæresten sin. Takk for meningene deres, det bekreftet det jeg tenkte også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke villet hatt henne på hovedbordet, det virker rart i og med at hun ikke kjenner noen av de andre der, bare kjæresten sin. De fleste klarer seg noen timer under en middag uten å sitte å holde kjæresten i hånda. Hun kjenner da sikkert noen av hans kompiser?

Skrevet

Hvorfor vil dere ikke ha henne der? Er det for å få plass til noen dere kjenner bedre?

Personlig synes jeg det er rart å bare splitte ett par.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil dere ikke ha henne der? Er det for å få plass til noen dere kjenner bedre?

Personlig synes jeg det er rart å bare splitte ett par.

Nei, det er ikke for å få plass til noen andre, men det er i utgangspunktet bare plass til 8 langs hovedbordet (skal bare sitte på en side av dette bordet), så med meg & brudgom, en forlover hver, og et par foreldre hver er det egentlig fullt. Så da må man plutselig sette inn et ekstra bord for en person, eller sitte for trangt. I tillegg er jo dette bordet for de aller nærmeste, så det føles rart å skulle ha en der vi kun har møtt en gang før, og kun har vært sammen med forloveren i tre-fire mnd...

Til AB over, det er de tankene vi sitter med også, men er jo helt enig med alle andre som sier at man ikke splitter bare ett par, og jeg ville jo ikke likt den løsningen hvis jeg var henne. Hun kjenner ikke de andre kompisene nei, har bare møtt dem en gang eller to også. Vanskelige greier ;)

Skrevet

Nei, det er ikke for å få plass til noen andre, men det er i utgangspunktet bare plass til 8 langs hovedbordet (skal bare sitte på en side av dette bordet), så med meg & brudgom, en forlover hver, og et par foreldre hver er det egentlig fullt. Så da må man plutselig sette inn et ekstra bord for en person, eller sitte for trangt. I tillegg er jo dette bordet for de aller nærmeste, så det føles rart å skulle ha en der vi kun har møtt en gang før, og kun har vært sammen med forloveren i tre-fire mnd...

Til AB over, det er de tankene vi sitter med også, men er jo helt enig med alle andre som sier at man ikke splitter bare ett par, og jeg ville jo ikke likt den løsningen hvis jeg var henne. Hun kjenner ikke de andre kompisene nei, har bare møtt dem en gang eller to også. Vanskelige greier ;)

Ok, da forstår jeg mer av dilemmaet ja. Jeg vet ikke hvordan resten av oppsettet ser ut, men er de andre bordene ganske tett opp mot deres bord? I såfall kan man kanskje finne en middelvei, ved at denne damen kan sitte på det bordet som er nærmest kjæresten som er deres forlover? Hadde det gått an?

Jeg har vært i bryllup hvor kun forlovere sitter ved hovedbord og deres partnere sitter med oss andre dødlige :fnise: , men da synes jeg at de skal sitte så tett opp mot hovedbordet som mulig.

Jeg tror jeg hadde tatt en prat med denne forloveren jeg :-). Hør litt med han hva han synes og så kan kjæresten bli litt "forberedt" hvis du skjønner. Er ikke verdens undergang, men hvis det er tilfelle det du sier, så synes jeg ikke det er såååå rart å splitte de egentlig. Huff - nå får jeg sikkert mye pepper her ;-)

Gjest Adriane
Skrevet

Ok, da forstår jeg mer av dilemmaet ja. Jeg vet ikke hvordan resten av oppsettet ser ut, men er de andre bordene ganske tett opp mot deres bord? I såfall kan man kanskje finne en middelvei, ved at denne damen kan sitte på det bordet som er nærmest kjæresten som er deres forlover? Hadde det gått an?

Denne løsningen var min første tanke også. Plasser henne helt øverst på et av bordene som kommer opptil deres bord, slik at hun allikevel enkelt kan konversere med kjæresten sin. Problem solved ;)

For jeg kan på sett og vis skjønne dilemmaet ditt - kanskje aller mest pga det du forklarte sist med at dere evt må inn med et ekstra bord for å få henne med på den raden. I tillegg til at det blir asymmetrisk med 9 personer på det bordet, i den grad det har noen betydning.

Jeg ville nok uansett snakket med din manns forlover om dette, og hørt om det er en løsning han og kjæresten syns er ok. Det er egentlig de du må snakke med om dette, tror jeg, for å finne den beste løsningen :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun i tillegg virker litt sjenert, bør dere hvertfall ikke spitte de. Min brors nye dame skal sitte nær oss, uten at jeg kjenner henne spesiellt godt ennå.. Splitter henne ikke fra broren min av den grunn! Sett deg selv i hennes sted...

• Liker 1
Skrevet

Leste nettopp et sted at i følge tradisjonen at partnerene til forloverene ikke skal sitte ved "høybordet". Så nå blir det enda mer "ufarlig" å ikke gjøre det.

• Liker 1
Skrevet

Takk for flere svar :) setter stor pris på råd! Ikke dumt å sette henne på det nærmeste skråbordet og ham på enden. Det kan funke! Har snakket litt mer med min kommende mann angående problemet, og han sa han skulle forslå denne løsningen for sin forlover så han kan snakke med kjæresten sin om det. Så er de litt forberedt i alle fall. Vil de virkelig ikke ha denne løsningen skal vi ikke være helt urimelige, da får vi heller sette henne der, men det beste hadde vært om hun var ok med å sitte i nærheten i stedet :)

Skrevet

Så flott! Tror egentlig ikke det blir noe stort problem jeg :-). En skal være ganske spesiell om man insisterer på å ha satt frem et ekstrabord for seg selv siden det er som det er.

Skrevet

Dere kan evt løse problemet ved at dere setter forloverne på bordet nærmest hovedbordet. Det kommer vi til å gjøre. Det er ikke plass til forlovere på hovedbordet.

Skrevet

Ellers må dere rett og slett skaffe din forlover en kjæreste også, slik at forlovernes partnere kan få hverandre til bords!:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...