Gå til innhold

Hva er DIN favorittmat?

Anbefalte innlegg

Gjest Slankegjest
Skrevet (endret)

Er lite kreativ når det kommer til matveien. Derfor spør jeg dere: Hva er DERES favorittmat? Noen gode oppskrifter?

Min favorittmat er taco.... Kreativt :fnise:

Endret av Slankegjest
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grovbrødskiver med kalkunpålegg, MASSE kalkunpålegg, og salat, og tomater, og agurk, nam!

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Er ikke så veldig kreativ jeg heller. Liker biff med det vanlige tilbehøret og elsker kylling :gjeiper:

Gjest Bartenina
Skrevet

WOK! Kan varieres i det uendelige :D Favoritten er med kylling, grønnsaker og indisk eller thai-saus til. Yummey!

Eller svinestrimler, banan og cashewnøtter i sweet chilisaus. Med brun ris eller byggryn til :-)

Skrevet

Stekt ris

Fiskesuppe

Pastasalat

Grillmat

Gjest Slankegjest
Skrevet (endret)

Naam :) hørtes godt ut! Fikk lyst på mat nå :fnise:

Endret av Slankegjest
Skrevet

Biff med bernaisaus, pommes frittes og kryddersmør :)

Skrevet

Av sunne ting :

Cottage cheese og vaniljekesam med banan,kanel og nøtter

Linsegryte

linseburger med grovt hamburgerbrød og salat

Knekkebrød med krydderost,kylling,tomat og agurk.

Laks med agurksalat og råkostsalat+poteter.

Usunne ting :

Sjokolade,sjokolade,sjokolade :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Enchiladas/Fajitas/Taco

Wok

Blomkål med bacon og ostesaus! :rodmer:

Skrevet

Akkurat nå:

Sushi

Tacosalat med guacamole

Laks med potetstappe, paprika og rødløk

Potetsuppe (mmm! med foccacia og tørket skinke ved siden av)

AnonymBruker
Skrevet

Hot dog :gjeiper:

Skrevet

Nachos med hjemmelaget hvitløk og chilisaus

Tortillalefser med stekt paprika og squash, dekket med smeltet feta

Soppai med feta

Er veldig glad i fetaost skjønner du :fnise:

Skrevet

Feta er det beste! Har alltid feta (den i liten pakke med soltørket tomat er fantastisk!) i tacosalaten min. Og på laksen i ovnen. Og på foccacia'n.

• Liker 1
Gjest scorpius
Skrevet

Når jeg skal kose meg (litt ekstra), så blir det en salat med brødkrutonger! Nam!

Fra spøk til alvor; en god saftig, ordentlig burger! Det er faktisk jævla godt. Unnskyld språkbruken, men fikk litt vann i munnen av mine egne ord nå...

Skrevet

Fläskfilet marinert med olje, hvitløk (hele og MANGE), ramsløk og annet man evnt finner som kan være godt.

Stekes raskt i stekepannen og has så i ovnen en god stund (tar aldri tiden, men får den alltid perfekt)

Serveres med en deilig salat med isberg eller vestfoldsalat, revet gulrot, rødløk, agurk, fetaost og litt limesaft.

Kan ha annet tilbehør også...om vinteren og på kalde dager kan det være godt med f.eks hasselbackpoteter, mens om sommeren kan det være godt med en frisk tzatziki

Skrevet

ELSKER salater (finnes i uendelige varianter): Lager veldig mange forskjellige, men er glad i fetaost, soltørket tomat, hvitløkskrutonger og ruccola for litt mer smak. Gulrot og eple er også morsomt å ha oppi, om ikke sammen. Ellers liker jeg kidney bønner eller kikerter for å bli skikkelig mett. Mixer og trikser med det som finnes i kjøleskapet..

Ellers er laks og ørret nyydelig. Kan brukes til ALT! Ovnsbakt, stekt, grillet, dampet. Som burger, med krydder, i wok osv!

Som dessert er det godt med yoghurt (pære eller vanilje for eksempel) med banan eller eple, eventuelt litt havregryn og kanel! RÅGODT synes jeg!

Gjest Meridius
Skrevet (endret)

Havregryn, kanel og vann

Får vel lage lista kort, da det vil tar for lang tid å skrive opp alle favorittene mine. Jeg legger ikke skjul på at jeg er glad i mat i hvertfalllol.gif

Seven Layer

Spaghetti med hjemmelaget saus (Mange oppskrifter, liker spesielt de som inneholder hvitløk)

Fersk Pasta med hjemmelaget saus (Mange oppskrifter)

Fløte gratinerte poteter , indrefilet med peppersaus eller bærnes-saus

Poteter, dill, brun saus, medisterkaker eller kjøttkaker som har en del hvitløk i seg og surkål

Taco

Enchiladas

Fajitas

Burritos

Kebab

Saftige hamburgere

Pizza

Lasagne med hvitløksbaguetter eller med ovnstekt loff og hvitløksmør

Pølsegryte

Salat Fetaost, Pesto, kylling, skinke, tomat, div. salater, mais, agurk

Makrell i tomat og ferskt brød

Egg, majones salt på ferskt brød (Helst grovt)

Egg og kaviar på brød

Eggerøre og røkt laks

Stekt sei med stekt løk m/saus og poteter.

Tandoori

Fondy (Fondue)

Tikka Masala

Biff, bearnaisesaus poteter

Medisterkaker og rødløk på brødskive (Brødskiva har også blitt varmet litt i pannen før den spises)

English breakfast

Endret av Meridius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...