Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misstrives så på jobben min og sjefen min missliker visst meg også. :rope:

Føler meg fysisk og psykisk sliten av dette..

Har lyst til å si opp, men da får jeg vel ikke noe penger fra nav. Er vel 8 uker før man får dagpenger. Ikke for det, samboern min har jobb så vi hadde klart oss de 8 ukene/til jeg fikk meg ny jobb.

Men det hadde jo selvfølgelig vært best å få penger med en gang! Jeg hører at man kan be arbeidsgiver om å gi deg sparken, og siden han uansett virker som han vil bli kvitt meg burde det kanskje gå ann. Men hva slags grunnlag ville i så fall bli satt? Jeg er ikke sist inn, så skulle ikke blitt først ut.

Og jeg vil jo ikke ha noe negativt på cv min som kan gjøre det enda vanskeligere å få meg ny jobb.

Hva ville dere gjordt?

Hilsen sliten og lei... :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare levert en oppsigelse og lett etter ny jobb så fort som mulig. Er det du som sier opp skader det ikke CV-en din, og hvis ny arbeidsgiver stiller spørsmål kan du faktisk bare si at du ikke trivdes så veldig godt i arbeidsmiljøet. Bedre det enn å bli fysisk og psykisk sliten av jobben du nå er i.

Som sagt, lettere å si opp selv og det ser bedre ut. Og hvorfor skal du rett på NAV istedenfor å finne ny jobb? Lev litt under evne en stund til du får ny jobb. Lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du vil ikke få en arbeidsgiver til å si deg opp uten hjemmel i lovverket. for da kan du gå til sak mot arbeidsgiver grunnet usaklig oppsigelse, selv om du ba om den selv, og arbeidsgiver vil tape på alle punkter og vil måtte punge ut med erstatning til deg.

Søk nye jobber, og si opp når du har fått ny jobb. Eller si opp og klar deg uten egne penger i 8 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Det tar seg penere ut at du selv har sagt opp enn at du har fått sparken. Fremtidige arbeidsgivere vil definitivt se og legge vekt på dette.

Du vil dog bli straffet med 8 uker karantene på dagpenger hos NAV.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...